Colliekompisarna

Alla inlägg under november 2017

Av Marru - 19 november 2017 23:13

Då har vi kommit en bit in i november. Förra helgen så hade vi rallylydnadstävlingar på klubben. Som vanligt så var jag domare. Men den här gången hade vi fått så många anmälningar, att om jag dömt ensam så hade vi fått lotta bort över hälften. Så då fixade jag en till domare. Det var inte svårt för det var en domare om skulle tävlat vars hund åkt på karens. Så då blev hon ju ledig och kunde döma. Tur för oss det. Jag hade tänkt ta husbilen till Norberg, och ha Viiru i den eftersom han inte hade åldern inne för att vara inne i hallen när det var tävling. Så klart så ville inte husbilen starta. Så då fick jag ta min bil. Det kanske var tur det. För när jag var på väg till Norberg på morgonen så började det snöa, och det kom en hel del. Det är visserligen året runt däck på husbilen. Men det hade inte varit lätt och ta sig hem med dom. Men det fungerade bra alla fall, eftersom jag var ledig på förmiddagen. Så då kunde jag rasta Viiru på förmiddagen. Sen på eftermiddagen var det en tävlande som rasta han en gång innan maken kom och hämtade han. Det var inte roligt och rasta han där heller, för all snö gjorde ju så att parkeringen blev nästan som en stor swimmingpool. 

 

Den där swimmingpoolen från förra helgen har under veckan blivit till en skridskobana istället. Idag hade vi andra delen på vintercupen. Två gånger hoppklass var det, och jätteroliga banor. Jeri gick båda banorna jättefint. Bara jag som klantade till det i första banan så vi blev diskade. Jag skulle haft han och springa mellan två hopphinder för att ta ett hopphinder. Men så råkade jag glömma bort att han skulle ta nästa hopphinder från andra hållet. När jag kom på det, så var jag ju felplacerad med resultatet att han hoppade över samma hopphinder en gång, till fast från andra hållet. Andra loppet så klantade jag inte mig, så vi kom på andra plats i det loppet. 

 

Nu ikväll så kom det lite snö igen. Få se om det kommer mer inatt, för då åker Ice bugsen på igen. Jag gillar inte mina. Men man vågar sig inte ut här, särskilt om det kommit snö också. Jag skulle köpt ett par med dragkedja. Jag blir tokig på snörningen på mina. Fast dom gångerna jag har haft dom denna vecka så har det gått bra. 

Av Marru - 5 november 2017 22:54

Nu börjar man komma ifatt lite här. Man behöver ju inte springa ut så många gånger nu med valpen. Han kan hålla sig lite längre. Vi får faktiskt sova hela nätter. Det var i början jag var ut med han på nätterna, i samma veva som jag var upp på toa. Men man fick vänta ganska länge innan det kom nåt. Så då bestämde jag mig för att vänta tills han börjar gnälla med att gå ut. På dagarna går det ganska bra om man håller sig lite alert. 

 

I oktober hade vi säsongens första Vintercup. Det var 2 agilitylopp. Jeri kom på tredje plats i båda loppen. Det är tur att vi har Vintercupen i brist på andra tävlingar. 

 

Viiru är en välidgt duktig valp. Han kan mycket redan. Sitt, stanna kvar och ibland klarar han tom av och sitta still så jag kan gå runt han. Har beställt en del böcker. Så här skall tränas. 

 

Det blir väldigt mycket hundbilder numera. Undrar vad det kan bero på   

 

                                             

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2017 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards