Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 mars 2018

Så tar vi en sväng till Falun igen

Av Marru - 7 mars 2018 18:15

Då blev det ett orosmoment mindre. Bandaget jag fick på knät, skulle ju tåla dusch sa läkaren. Så jag duschade i måndags, men var försiktig. Försökte undvika alla fall att få allt för mycket vatten på det. Men det var alla fall blött under plasten. Började fundera på det, och det kändes ju lite så där. Så jag ringde till vc på morgonen. Hon sköterskan sa att dom lyfter ju inte gärna på sånt pga infektionsrisk. Men jag kunde ju åka ner och visa det. Så jag fixade grannen som chaufför, och åkte till vc. Träffade distriktssköterskan som tittade på det. Återigen sa hon att man vill ju ogärna lyfta på det pga infektionsrisken. Sen hade dom inte material som passade heller sa hon. Nähä, åker väl hem då.
 
Men så gick jag här hemma och funderade på kvällen. Tänkte ifall hon är orolig för infektion, hur bra är det då att bandaget blivit blött i duschen. Det borde väl vara infektionsrisk om något. Så efter att funderat lite idag, så bestämde jag mig för att ringa till Falun. Hon sa direkt att jag skulle ta kontakt med vc. Men jag har gjort det och dom ville inte göra nåt, dessutom sa har dom inte material för det sa jag. Tyckte hon i Falun lät konstigt. Men jag skulle väl få komma dit då. Då gäller det ju bara och hitta en chaufför. Vilken tur att man är med i världens bästa hundklubb. Om ni inte visste vilken det är så kan jag tala om det, Fagersta Kennelklubb. För jag fick en klubbkompis och skjutsa mig. Kunde ju inte fråga grannen, för hon har nästan värre problem med sina knän än jag har. Bara och skjutsa mig till vc var en riktig ansträngning för henne. Hon håller sig helst till i byn. Hur det skall gå för henne när hon skall till Falun när hennes chaufför (jag) är skadad?
 
Sen funderade jag på ifall jag kunde åka till Ludvika istället. Men prova det första sa hon sköterskan i Falun. Hmmmm...där vart det ju också nobben. Jag bor i Smb, då skall jag åka till vc där sa han. Dessutom har dom precis likadana förband där som i Smb. Så det blev ingen skillnad. Så det var bara och ta sig till Falun.
 
Det nya förbandet jag har nu, ser ut som en bikupa. Med hål där man ser genom hålen. Jag sa direkt åt henne att nu ser jag ju såret   . Jo, så är det ju. Men dom har nog inget annat. Sen börjde vi fundera på hur hållbart det skulle vara. För jag får ju hålla på och böka med den där ortosen ganska mycket när den ramlar ner. Antagligen det som gjort ett hål i det gamla, så det gick in vatten. Men då hämtade hon en sån där tub, som trädes över bandaget, och vadd. Sen fick jag med mig hem också, ett bandage, tub och vadd, tejp för att sätta på kanterna när jag skall duscha ifall förbandet börjar släppa. Såret är väl ca 15 långt tvärs över hela knät alla fall. Fast just nu känns det som om den där ortosen sitter bättre. Förstår inte att den skall halka ner hela tiden, för näst sista kardborrebandet sitter ovanför vaden. Tycker att spänner man åt den så skall den ju inte kunna halka ner. Men det har den gjort. 
 
Nu hoppas jag att det blir lugnt i ett par veckor. För sen skall jag till Falun igen, och då skall stygnen tas. Samtidigt skall titta ifall jag kan börja böja på knät lite, eller om vi skall vänta i ytterligare nån vecka. Så ett stort tack till Kicki som åkte från Fagersta för att skjutsa mig till Falun. Få se hur fräsch jag känner mig imorgon, ifall jag skall åka till Norberg med en klubbkompis. De har ju träningstävling på klubben imorgon kväll, och hon erbjöd sig att hämta mig så jag skulle få umgås lite   .
 
 
Men nu känner jag mig lugn. Jag är mycket mindre orolig över infektionsrisk nu än vad jag var innan. 

 
 
Astrid

Astrid" title="http://astridla.com]Astrid[/url]" target="_blank">astridla.com]Astrid[/url]

16 april 2018 22:50

Hua så jobbigt, hoppas att det snart läker så du får leva som du vill
Vilken or

http://www. astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2018 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards