Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 september 2018

En bra dag!

Av Marru - 20 september 2018 23:24

Idag så har jag varit ute på äventyr med killarna. Jeri fick gå ett blodspår, och Viiru fick träna lite budföring och inkallning. Sen fick han ju busa lite med brorsorna. Man har tur som har en så snäll uppfödare som ställer upp för en. Vi var till samma ställe vi var förra gången. Där finns det ganska bra skog och inga backar. Visserligen så hade vi väl inte vädret med oss idag. Men trots det så jobbade han på bra. Det var lite i mitten han tappade bort sig. Men nu har han ju inte fått spåra så mycket på sista tiden pga mitt knä. Har ju inte riktigt sån skog här i närheten. Fast uppfödaren hade tänkt på mitt knä när hon la spåret, så var inte Jeri riktigt överens med henne om vart det skulle gå. Men bara jag tittar hur det ser ut på marken och tänker mig för vad jag gör först med vilket ben så går det bra. Så det gick ganska hyfsat och gå i skogen. Sen att jag höll på att dratta på näsan på Willys parkering i Sala är ju en annan femma. 

 

Vi hade med oss en till som har hund från Gatefields. Henne har inte Viiru träffat sen han blev stor. Tror möjligen att han sett henne när han var valp. Så vi körde lite budföring mellan oss. När Viiru väl upptäckt att hon har ju faktiskt godis så var det inga problem att springa till henne. 

 

Efter det så tog vi en promenad. Brorsorna fick springa lösa. Jeri och dom andra äldre hanarna fick gå kopplade. Dom fick lite backträning också. 

 

Imorgon tar jag husbilen och Lizzie och åker till klubben. Vi har agilitytävlingar i helgen. Jag skall vara tävlingsledare. Så då passar jag på och tar med mig Lizzie. Även fast hon inte får göra nåt så kommer hon vara glad över att få tillbringa tid ensam med mig. Men vi kan säkert träna lite rallylydnad på kvällen. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Av Marru - Onsdag 24 jan 21:43

Idag har jag återigen varit till ortopeden i Falun. Men om jag skall börja från början. För ett år sedan var jag på utvecklingssamtal med rektorn, och då började vi prata om min skada. Hon frågade om jag varit till en fysioterapeut, att de vet ju mer...

Av Marru - Måndag 1 jan 19:20

Vad bra det gick och hålla tag i bloggen. Lika gick det med EFIT-dagen också. Såg att det är EFIT-dag nu på fredag. Få se om man kommer ihåg det.    Har ju glömt och skriva om förra årets bravader. Jeri blev Svensk viltspårchampion i somras, på g...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5 6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< September 2018 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Skapa flashcards