Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 november 2019

EFIT 10/11-19

Av Marru - 14 november 2019 00:28

Det har varit en EFIT-dag igen. Jag kom ju ihåg den tack vare telefonen. Men jag har inte haft tid att göra nåt åt det förrän nu.

 

Klockan 9. Släpper ut hundarna en sväng innan promenaden.

 

Kl 10 Nu är fyrklövern och jag på väg.

 

 

Kl 11 Passerar gamla ålderdomshemmet. Det har stått tomt efter att alla flyttat in i det nya demensboendet förra sommaren. Men nu håller man på att göra om det till lägenheter. Tror det var +55 lägenheter det skulle bli där.

 

 

Kl 12 Min promenadkompis. Ger mig inte ut på några längre promenader utan den. Speciellt nu på vintern när det finns risk att man kan ramla. 



Kl 13 Lizzie äter sitt mål.

 

 

Kl 14 Läser en liten stund.   

  

 

Kl 15 Min hibiskus har fått fnatt. Blommar för fullt. Det var en blomsterhandlare som sa för flera år sen att dom säljer bara hibiskus på våren. För den inte tillräckligt med ljus så tappar den bara knopparna. Köparna skulle bara bli sura ifall dom köpte en hibiskus på hösten pga det. Den här har nog inte förstått att det faktiskt är vinter nu.

 

 

Kl 16 Jackie spanar ifall hon hittar nåt ätbart på golvet.

 

 

Kl 17 Killarna står ute och funderar om dom skall in elller inte. Tråkigt när det blir mörkt så tidigt.

 

 

Kl 18 Eftersom det inte var nån spelträning ikväll, så spelar jag lite Bingolotto. Det var länge sen sist. Som vanligt så vann man inget.

 

 

Kl 19 Stickar lite på fars dags sockan. Det är en sorts kalenderstickning. Man får en bit av mönstret varje dag. Jag ligger lite efter med den, för den skall egentligen vara klar.

 

 

Kl 20 På lördag är det dags för rallylydnadstävling igen, och man får stirra på ett tomt banritningsprogram.

 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2019 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards