Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 18 augusti 2008

Kursdag 3

Av Marru - 18 augusti 2008 20:38

Ja, då har vi varit till klubben på kurs igen. Tyvärr så hittade vi inte snörbollen, den var borta. Synd, för det var en sån bra storlek på den, precis lagom att ha i fickan. Vi får se om vi hittar en ny lika liten.


Men alla fall så var vi ute på plan idag. Vi började med att gå runt omkring lite huller om buller så att hundarna vande sig vid varandra. Efter det ställde vi oss i en ring, och gick slalom mellan hundarna. Det gick bra, det är en grupp med lugna hundar som inte är mycket för att bråka.


Efter det skulle vi visa åt ledaren hur vi fick hundarna och gå med oss. Jag var lite nervös hur det skulle gå för oss, fast vi tränar  linförighet på morgonpromenaden. Men det visade sig att jag var nervös helt i onödan. Hon gick kanonfint bredvid mig fram och tillbaka.


Sen provade vi lite inkallning. Jag var lite orolig där också, men återigen visade hon sig från sin bästa sida. Hon stannade kvar och väntade på mitt kommando, sen kom hon till mig med ett glädjeskutt. Sen tränade vi lite linförighet som vi avslutade med ligg. Lite träning inför platsliggning blev det också. Hon var jätteduktig där också, inget gnäll heller utan hon låg tyst kvar på sin plats.


Sen var det dags att gå över till agilityplan, hundarna skulle genom tunneln. Det var ju inga problem för oss, det har vi ju gjort hur många gånger som helst. Det ingår i aktiveringspasset. Man skall ha hunden att gå genom tunneln från 3 olika utgångslägen. Medans dom andra provade tunneln så tog vi några vändor på balansen och gungan.


Sen var det mera linförighet, och litet försök att få till läggande under gång. Det är ju nåt vi håller på och tragglar med för fullt nu. Det är det sista momentet som fattas för oss på rallylydnaden. Men jag är lite frestad att anmäla oss till en tävling i slutet av nästa månad. Det är ju inte säkert att det momentet kommer ens på tävlingen. Skulle vara intressant och se hur långt jag får henne att gå utan godis.


Ja, det var våran kurs det. Klarade oss utan regn också, fast det spöregnade alldeles innan vi kom till klubben. Ja, blöt om tassarna blev vi båda två. Men man får väl skylla sig själv när man inte tar på sig gummistövlar.

 
 
Helan

Helan

19 augusti 2008 00:29

heeij.. så roligt me kursen.. vi hade samma övningar på Forts. av vard.lydnaden Lowiz riktigt älskade den kursen..hon sjöng jämt i bilen då vi närmade oss Yvonnes gård.

Visst e de schnögga mina småhuliganer.. du skulle hört alldeles nyss.. ojojojoj, fia spelade in.. 2 av dom fick inte komma upp ur lådan, vi skulle sätta för nåt, för imorse fann krille 3st av dom på Lowiz bädd..UTANFÖR den 2pallkragars höga lådan.. fast vi har gröpt ur en liten bit på ena kortsidan.. men ändå, de är galna på å klättra..hihiihi;-)

Här har de varit såå svårt å finna kompostgaller.. så jag får lov å jaga vidare imorrn.
Nepp, bäst å sova lite.. ha de gött..kram på er alla goa 2 å 4benta. helan å gänget.

http://helanshala.blogspot.com

 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

19 augusti 2008 13:30

Synd på snörbollen, men du får köpa en ny.Vad kul att hon gick så bra, ja, anmäl dig till tävlingen. Du har väl inget att förlora. Ha det gott.
/Katarina o Lexie/

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Helan

Helan

19 augusti 2008 14:57

Halloj.. det är lugnt de där me tid åt alla hundarna.. de var jag benhård me då vi tog Bianca.. man måste ge dom lika mycket så är de bara.. de är ju individer de me..så de ska nog gå bra.Joo, de märks direkt man t ex åker på träning eller så med nån av dom.. såå de mår.. å lowiz visade ju de hela tiden då vi var på hennen lydn.träning i somras.. oj så hon mådde gott. men Bianca fick ju hennes lydnadskurs i vintras.. nu väntar väl den 2:a för henne me då.

Först ska vi få valpen att stabiliseras här hemma.. å få det att flyta bra.. hoppas allt går fint.. tur jag har tjejerna stora som kan vara till mye hjälp.

Nu ska jag vila på soffan lite.. innan nästa mål mat.. ha de gött..kram pådej. helén.

http://helanshala.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards