Colliekompisarna

Alla inlägg under februari 2024

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38

Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har varit där i flera år. 

 

Här är min bana. Den blev väldigt snabb. En del tävlande trodde att de måste ha missat något moment eftersom det gick så snabbt. Kommer inte ihåg att det var någon som missat något moment.

 

 

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretariatsborden. Det känns som om han går bättre när han inte tränar så mycket. 

 

I dom två första loppet gjorde han saker jag inte trodde han skulle klara av. Speciellt i andra loppet där jag inte hann med han alls. Men i första loppet diskade vi oss, för han gick ur slalom för tidigt. Det såg jag inte, men det spelade ingen roll. Var bara lite fundersam på varför domaren bara gick runt på banan och inte brydde sig alls på hur han sprang. Fick redan på det sen när vi kom till mål, att han hade gått ur för tidigt i slalom. 

 

I andra loppet rev han ett hopphinder i början. Kände att jag inte han med han alls, men han drog på bra till tunnlarna nere i hörnet. Men så gick han in i fel port i slalom, och eftersom han hade redan 5 fel, så struntade jag i det. Så vi diskade oss. Det tredje och sista loppet, så var det lite småstrul efter vägen, men vi tog oss i mål ändå. Det blev en sjätte placering med tidsfel.

 

Men de två första loppen är jag jättenöjd med, trots disk.

 

#gatefields #roughcollie

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu. 

 

Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta på 13 x 17 m. Men det gick och blev banska bra, med bra flyt. Om två veckor är det dags igen i Gävle, men då har jag lite större utrymme och spela på.

 

 

 

 

Sen tar vi dagens bana från Karlstad. Jag trodde att det skulle bli en utmaning och fixa båda 360 grader vänster efter dubbelhoppet. Men det gick ju hur fint som helst. Väldigt duktiga ekipage idag.

 

 

 

Tar med 2 banor från hösten förra året. Västerås KK, en mästarklass, och Örebro BK, en nybörjarklass.

 

   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2024 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards