Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 september 2008

HIH 4

Av Marru - 16 september 2008 20:35

Idag var det dags för gång nr 4 på hund i hand. Det var meningen att det skulle bli bronsprov idag, men det blev inget för det var bara vi där. Men däremot så kom det många som började i brons idag, så nån gång blir det prov för oss.


Men jag fick alla fall gå över till silversidan och träna med dom idag. Kan ju inte stå på samma fläck och vänta tills dom andra kommer ifatt. Nästa vecka blir det inget prov heller eftersom jag jobbar eftermiddag.


På silver idag så gjorde vi samma som vi gjorde i brons. Tränade på linförighet, och att möta hund. Inkallning och hälsa var också moment som vi tränade på.


Annars idag så var jag och köpte mig nya kängor för dom gamla gick sönder i sömmarna. Vi hade tänkt och åka till Borlänge och handla. Men så tänkte jag att jag skull nog gå till våran lilla skoaffär här i byn. Ja, det är sant vi har en skoaffär här. En riktigt gammaldags affär där inte alla skor står framme, utan det är bara ett par ställningar framför fönstrena med skor. Sen är hyllorna runt affären full med skolådor. En gammaldags kassa-apparat finns det också. Hittade också ett par promenadskor där.


Vi har även en elbutik, äventyrsbutik, färgaffär, ICA, kontantlös bank, pizzeria, kombinerad spelbutik och blomaffär. Tycker det finns ett ganska bra utbud för att vara en liten byhåla. Sen har vi Smebacksbagarn här. Man kan gå dit och köpa sig färskt bröd på morgonen så länge det finns folk där, sen kan man gå dit och köpa nåt på tordag kvällarna också. Då är det sånt som har blivit över eller andra sortering.

 
 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

16 september 2008 21:08

Synd att det inte blev något prov idag, men det kommer... Ja, det verkar finnas en del i "byhålan" Kram från Oss. Katarina o Lexie

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Bodil

Bodil

16 september 2008 22:47

Vi har också haft en sådan gammal skoaffär här i Åhus, och han lagade också gamla skor, men tyvärr är den nedlagd nu. Jag älskar dessa gamla affären, med en gammal kassa-apparat som plingar när de öppnar den. Men det är svunna tider, numera är ju allt datoriserat, på gott och ont.
Kram från Bodil

http://www.loggboken.info

 
Jill

Jill

17 september 2008 07:14

Kul med gammal affär!!! Nu har vi bara profiler till 9 skift.... Så vad ni ska göra i helgen det vet jag inte... Jag ska vara ledig och gå på lydnads tävlingar!!! Nu har jag bara två nätter kvar sen efterlängtat dagtidsjobb!! Ha de gått så syns vi på Fredag!!

http://hundarnaojill.dinstudio.se

 
Eva

Eva

17 september 2008 18:53

Ja, det är så roligt att brodera. Fast det var längesedan som jag gjorde det. Hihi, så hon får lära upp mig lite. Ja, det krånglar så förbenat på fl just nu. Skriver man ett inlägg så går det inte att posta:-( Grrr, så jobbigt det är..

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
helan

helan

17 september 2008 19:34

Heeij.. jodå, nog får man allt veta om man lever eller inte.. full rulle heeeela tiden. Ojojoj, de blir väl rena semestern sen då de åker de flesta.
Guu, så duktig du e å tränar me dina.. jag kan ju inte säga att de varit mye aktivitet nu den sista tiden, men de har ju sin förklaring.. åsså är man dööööötrött efter middagen jämt.. man hinner mest bara torka å tvätta å mata å så.. usch. De var ju semester å ha småbebisar jämfört me detta..hahahaha.
Nepp, nu ska jag snart se Idol igen.. å förbereda Saras tårta för imorrn, den får dra till sig.
Så roligt me såna gamla affärer åså.. man får ta till vara på dom, så de inte dör ut.. de är värdefulla. De brukar ju riktigt måna om sina kunder me, inte som istan på shoppingcentran, de är mest in, betala å ut me dej.. usch, å oftast är de grejor som inte håller me.
Ha de jättebra.. krama alla voffsarna..kram på dä. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Bettan

Bettan

18 september 2008 14:36

Det var ju synd att ni blev snuvade på bronset och nu när du är så duktig med träningen. Är det där provet mycket att ordna med annars kunde du väl ha fått göra det själv...eller
Apropå gamla affärer så fick jag nu ett tips. Jag kanske skulle försöka få ihop något om min nu avlidna morbrors bod för arbetskläder i Hudiksvall. Ja, vi får se.

Det verkar finnas en hel del utbud i er *byhåla*. Det är verkligen trevligt. Försök att njyttja detta så det kan finnas kvar. I min *byhåla* Bred finns ingenting. Med nöd och näppe går det en par bussar och skolbussen förstås.

Lycka till med Brons och Silvret!
Många kramar

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards