Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 12 september 2008

Ont

Av Marru - 12 september 2008 00:30

Ja, då har man klarat av 4 arbetsdagar, 3 nätter kvar nu. Armbågen har blivit värre nu. Men i tisdags var jag och pratade med företagssköterskan, kunde få ringa till sjukgymnasten och få lite träningstips. Bandage har jag ju redan. Men sen gick hon med på att ge mig en tid till läkaren.


Blev överlycklig när hon sa att våran nya företagsläkare inte tror på cortisonsprutor. Vilket var det enda våran förra läkare trodde på. Faktum är att jag var hos den förra för kanske ca 4 år sen för första gången med min armbåge. Då sa hon bara "ja, det enda som hjälper mot det är cortisonspruta". Aldrig i livet sticker nån en spruta i armbågen på mig sa jag. "Ja, men det är det enda som finns att göra sa hon". Nej, jag skall inte ta en spruta sa jag. Då vände hon ryggen till mig och började prata i sin diktafon. " xxxxxx var här, men jag kan inte hjälpa henne eftersom hon vägrar ta cortisonspruta" :-o. Vilken behandling. Det är flera som har blivit dåligt behandlade av henne. Efter det besöket så har jag inte gått hos henne.


Men jag gjorde ett nytt försök hos företagssköterskan några dagar senare. Då fick jag bandage att sätta runt armen, men den första klarade jag inte av. Den var så smal, och jag hade svårt att få den på rätt ställa. Så då fick jag en längre bandage. Gick med den i drygt ett år, och blev av med problemen. Gick länge utan att ha ont, kunde jobba utan bandage. Så fort jag kände att det blev sämre så tog jag fram bandaget och gick ett tag med den. Men den här gången så vill det inte släppa med bara bandage.


Så vi får se om ett par veckor vad läkaren säger. Det är samma läkare som skrev mitt läkarintyg för körkortet i våras. Hon har bytt arbetsplats, och blev våran företagsläkare. Hon var väldigt trevlig då, får väl se om hon är det nu.

 
 
helén

helén

12 september 2008 15:22

Heeij.. hoppas du får till din armbåge, å skönt att de inte proppar en med cortison de första de gör.. jag har me haft en dålig armbåge, då blev det 2 sprutor efter varann.. å ont så förbenat.. då de ska grävas runt för att träffa rätt i senorna..fyyfarao.

Nee, hörru, man vet ju aldrig vad de finns för fula filurer här på nätet, så man ska ju inte sätta ut bilder hur som helst.
Nu har jag varit på stan å införskaffat lite album som ska skickas me valpköparna, ska göra nåt najs åt dom för var å en.. jag gillar ju sånt..Åsså är de ju kul å få bilder även från den första tiden med mamma Lowiz såklart.

Du får ha en fin dag.. du gör väl som jag.. jobbar helgnatt.. jag går på 21 ikväll.. fy å usch. Kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
s

s

12 september 2008 21:41

USCH o FY för finska idol :D hihi, du kan få mina finska kanaler, har aldrig sett på dem. (undantag hockey) kram

http://www.thiindra.blogg.se

 
Kerstin

Kerstin

13 september 2008 12:09

Förstår dig, min armbåge rör de inte heller, inte axeln heller, fast numera har jag en bra husläkare som skriver ut det pillerväg ist. Mycket bättre för min del. Hoppas de får ordning på armbågen. Hm, undrar vem av alla du ska hälsa på i Hässleholm. "nyfiken jag" Jasså, används koner oxå, trodde det var bara skyltar, ja, jag har att se fram emot när vi går det. I morgon har vi i allafall allmänlydnad igen, han börjar bli ganska bra redan denna buse
Ha det!

http://pellispricken.bloggagratis.se

 
Bettan

Bettan

16 september 2008 06:58

Usch så tråkigt med armbågen. Jag vet hur det är att ha ont jämt och ständigt. Lider med dig. Men hoppas att du får ordentlig hjälp den här gången.

Ha det så bra det går!
Kram Bettan

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5
6
7
8 9
10
11
12 13
14
15
16 17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28
29
30
<<< September 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards