Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 8 oktober 2008

Höst

Av Marru - 8 oktober 2008 14:48

Ja, det är bara och inse att nu är det höst. Det går inte att stå barfota ute på trappan *S*. Jag provade alldeles nyss, och blev ganska kall om fötterna. Gick av min sista natt i morse så nu är jag ledig till på måndag morgon. Få se nu vad vi hittar på, det blir väl träning här hemma på gräsmattan eftersom Lizzie löper.


Jag är ju med i en grafikgrupp som heter Målarboden, där finns många duktiga kvinnor som håller på med grafik. Fast det har jag ju talat om redan för länge sen *S*. En av dom går under nicknamnet Ladykatt, hon har skrivit några tutorials, och ett av dom hade vi som tema förra veckan. För er som inte vet är tutorial en beskrivning på hur man skall göra för att få bilden att se likadan ut som den som gjort den från början. Visst kan man göra efter eget huvud, fast det blir inte så fint alla gånger *S*.


Här kommer min version av Ladykatts höstbild. Tack för den tuten, den var verkligen fin. Och rolig att göra var den också.



Nu skall jag nog börja göra lite mat, sen blir det kanske lite träning. Vi håller på och jobbar med apportbocken, Lizzie och jag. Det går ganska bra nu, jag får henne att ta den i munnen nu. Helst vill hon bara släppa den på en gång, men nu har jag börjat kräva att hon håller den länger i munnen för att få sin belöning.






 
 
Katarina o Lexie

Katarina o Lexie

8 oktober 2008 19:39

Vad snyggt med guld. ja, tänk om man kunde lära sig detta! Megakramar

http://www.lexie.bloggagratis.se

 
Anki Enbom

Anki Enbom

8 oktober 2008 22:06

Tack för berömet av min pixelanimation. :)
Klart du ska lära dina söta hundar att blogga ibland *s*
Är janska praktiskt :-p
Himla fin Ladykatt bild du gjort.
Härliga höstfärger
Kramizzar



http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Sarah

Sarah

9 oktober 2008 10:08

kyllä olen syk :( men börjar bli bättre nu hehe :D vad händer i dalarna i helgen?

http://www.thiindra.blogg.se

 
Bettan

Bettan

9 oktober 2008 10:46

Jaa, här är det nästan vinter. Flera minusgrader på nätterna och inte många plus på dagarna.

Åhh, vilken tjusig bild. Jag blev störtförälskad i den.

Kul att det går bra med Lizzies träning.

Stor Björnkram

http://bettan.lojdstrom.se

 
Helan

Helan

9 oktober 2008 13:58

Heeij.. joo, visst är de suuuupergoa, men här säljs de inte så ofta mer, har inte sett dom på länge. Den maskinen var jag me å tog fram å körde igång.. de känns ganska kul faktiskt..hihihi.
Jag ÄLSKAR sandwich såklart.. inte den bästa, men just uttagen från frysaren i ett kex.. guu,så gott...mmmm!

Hoppas de går bra me träningar å allt för er, du e verkligen såå duktig. Jag borde få lite översmittat till mej.. hörru..hiihihi.

Denna veckan då jag jobbar natt är ju totalt omöjlig å hinna me allt.. man är trött jämt.. usch, å ont i skallen me har man..vill bara soooova!

SKönt för dej å få vara liteledig nu.. jag jobbar hela nästa vecka + helgen me, sen är de ledigvecka igen, läääängtaar!

Ha de gött..kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Ingen bild

Sussie och jyckarna tre...

9 oktober 2008 21:39

Oj, vad duktig du är, bilden är super fin....
Har hon kommit ännu nya familjemedlemmen???

 
Ingen bild

Sarah

10 oktober 2008 09:42

Men vad kul :)

 
Susanne

Susanne

10 oktober 2008 11:11

Nu har jag vilat min hand. Ja du så har jag satt ytterligare griller i huvudet på oss i LBD. Men jag tror att det behövs i dagens samhälle.Men att du skulle vara en av dom som hoppade på att fixa forumet det får du en bamsekram för. Fast att jag har utökat ditt dygn till 58 timmar istället:-)
Jasså har du lärt Lizzie att ha den i munnen:-) så länge. Jaja vad ska inte dom stå ut med. Har du prövat hihihi.
Nej jag ska var seriös förstår att det är apportbocken:o HM
Ha det nu så gott och du jag ställer gärna upp och hjälper till med forumet det vet Kramen Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Eva

Eva

15 oktober 2008 11:43

åhhh, vilken underbart fin höstbild.
Du är ju bara för duktig på detta.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27
28
29 30
31
<<< Oktober 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards