Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 17 januari 2009

Utställning Malung

Av Marru - 17 januari 2009 20:10

Idag så var vi på utställning i Malung med systrarna blå. Det var Malungs kennelklubb som hade den på Folkets park. Vad jag tycker om den utställningen, ja, vet inte säger bara aldrig mer. Det var det värsta jag har varit med om. Visserligen hade de delat upp utställningen i 2 grupper. Först ställdes valparna ut, sen när dom var klara var det dom vuxnas tur. Så vi hade sovmorgon idag, behövde inte vara där förräns 11.30 Men där vid överlappningen, innan valparna hade hunnit åka hem, och dom vuxna började komma dit på plats, vilken röra. Vi stod där som i en sardinburk. Fanns inte utrymme ens att borsta sin hund :-o. Där stod man, man kom knappt framåt eller bakåt. Undrar vad brandmyndigheterna hade sagt om den tillställningen. Sen när valparnas BIS-final var klar så börjar det bli mer plats och röra sig på. Det var nåt av det värsta jag varit med om.


Men nu till utställningen. Det var inga andra vuxna tikar än Lizzie och Clara där. De fick följande kritik.


Lizzie: Mycket feminim tik med vackra kroppsproptioner. Öronen aningen för lätta, i övrigt vackert huvud. Vacker merle färg med stor svart fläck på vänster skuldra som stör helhetsintryck. Vacker päls. Rör sig väl. Vänligt temperament.


Clara: Mycket feminim tik med härliga kroppsproptioner. Vackert huvud med härligt uttryck. Öronen kunde vara bättre. Vackra ögon. Utmärkta kroppspropotioner. Bra längd på bröstkorg. Rör sig lätt och elegant. Mycket vacker merle färg. Lugnt och stabilt temperament.


Eftersom Clara var den som vann av systrarna blå så fick hon möta en veteranhane. Husse är verkligen stolt för Clara slog en hane som hade tagit flera cert. Sen i BIG- finalen så blev Clara oplacerad. Men kan säga att hon var ganska så trött då. Det måste ha varit jobbigt för dom att vara i den där sillburken till lokal. Här en bild på husse och Clara med domaren Per-Erik Wallin.


 
 
Eva

Eva

18 januari 2009 21:00

Nee, jag lovar att den är jättelätt denna bloggen:-) Annars får du bomba mig med frågor:-)
Roligt att kunna få in lite mer bilder osv.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Eva

Eva

18 januari 2009 21:08

Ja, det tror jag alldeles säkert att du kan göra. Skapa dig en sådan blogg och så testar du med att lägga över dina inlägg:-)

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

19 januari 2009 20:14

Vad skoj att det gick så bra. Den svara fläcken på Lissy tycker jag är snygg.
Alltid svårt när det är bedömningsporter.
Måste väl skilja med domarna.
Hoppas jag snart är redo för lite kattutställning.
Då får du hållla tummarna
Kramen

http://www.ankiskatter.blogg.se

 
Bettan

Bettan

20 januari 2009 20:43

Grattis!
Kram

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards