Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 6 maj 2011

Lite blandat surr!

Av Marru - 6 maj 2011 22:23

Nu har det verkligen varit en kall period här, men dom lovar att det skall vända i helgen. Det ser vi verkligen fram emot, har ju en 2-dagars agilitytävling framför oss i helgen. Få se om jag får med mig tältet imorgon, det kan ju vara bra och ha ifall att. Har ju beställt ett nytt från Finland, har fått mail om att den är skickad så jag får den kanske nästa vecka. Fick ju pengar av mamma i födelsedagspresent, och hon sa "köp nåt åt dig själv". Det gjorde jag ju  . Ett tält som är lätt och bära för den är i bara en påse, och lätt att få upp ensam. Inga lösa pinner som väger bly, ingen tältduk som skall dras på, utan allt är i  ett och samma paket. Här är den.


Unde veckan så har staketet blivit helt målat, både på utsidan och insidan.


   


Fick blommor av maken idag, en bukett tulpaner, och bukett med den här snyggingen.


 


Tidigare ikväll när vi skulle äta tårta så skar jag mig i tummen med tårtspaden. Aj, vad ont det gjorde. Hade ju gjort en tårta med kolaglasyr "kinuski" . Den satt fast lite hårt i tårtfatet, så närjag försökte få loss det, så slant tårtspaden och rätt in i tummen. Var en tårtspade med tänder på ena sidan. Så det blödde rätt så rejält, vågade inte titta hur djupt den gick  .


Nu blir det dags och lägga sig snart, så man är pigg imorgon.

 
 
Ingen bild

Ingela Silvander

7 maj 2011 18:03

Hej Marketta!
Grattis nu i efterskott 1 dag!
Ska nu skicka något foto på Mimmi!
Hittar annars inte min kamra här hemma.
Bestälde kort som jag har tagit innan min kamra
är på vivt. MVH Ingela Silvander.

 
Astrid

Astrid

8 maj 2011 18:52

Det blev ju verkligen supersnyggt staketet
Staket gör också att man äger sin plätt på ett annat sätt
Jag a rtjata tom ett staket sedan vi flyttade in 77,men gubben har inte velat ha det
Nu har vi grannnar som satt upp och det gör ju inte saken lättare för att komma med ett tredje staket av en annan typ blir ju fult
Men nu har vi satt upp av den här typen grön järntråd, så skönt när Tindra kan springa omkring

http://www.astridlarsson.wordpress.com

 
Ingen bild

Helen

8 maj 2011 20:12

Hejsan!

Tack för grattiset! Det är ju en del tävlingar där vi an ses ändå, de kör ju både 1 och 2. Hur gick det för er i dag då? Väntar med spänning på uppdatering. Snart sitter det så ni också kommer upp i 2:an. Hon blir snabbare och snabbare.
Det skulle vara jättekul med foton. min mailadress är: helen@colliekompaniet.se eller helen.andersson@fortv.se

 
paula i pörtet

paula i pörtet

10 maj 2011 15:15

Hej, va snyggt det blev med staketet! Tur att Blinka håller sig på tomten eftersom jag har en sån ohändig make...
Tältet såg mycket snyggt o praktiskt ut, passar er bra tycker jag.
Ha det gott i sommarvärmen/Kram

http://paulaz.se

 
Agneta

Agneta

27 maj 2011 19:53

Jättefint staket!!! Tältet ser ut nästan som vårt (delar med syrran), men vi köpte det hos Hansesgården. Dock inte det lättaste ändå men funkar även utmärkt som partytält ;-)) vi har haft kräftskiva där bla. Det har klarat rejält stormigt väder också, vi fick hålla fast det (3 pers) i Vännäs,SKK NAT ifjol, där andra tält flög omkring.....

http://www.mybeliefs.net

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26 27
28
29
30
31
<<< Maj 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards