Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Stressigt schema!

Av Marru - 20 maj 2009 08:35

Igår kväll så var jag på hund i hand med Micki och Lizzie. Maken tog dom andra två med sig på sin agilitykurs. Tur att våran bekanta var skyldig maken en köring till kursen. De har ju samåkt, utom förra veckan. Maken blev sur för att hon alltid skulle hem så tidigt och han ville stanna kvar och prata efter kursen. Men igår så åkte han med henne så jag kunde åka åt andra hållet eftersom den andra bilen har pajat.


Åkte dit innan hund i hand började så att jag skulle hinna träna lite på agilitybanan med Micki. Jag satt hopphindrena på 50, och han rev bara ett par gånger, och han fick hoppa mycket igår. Han var helt färdigt när jag var klar med han *S*. Sen fick han ligga i bilen och titta när Lizzie och jag var på hund i hand. Linförigheten börjar gå kanonbra med henne. Inkallningen gick också bra, hon satt ända tills jag kallade in henne. Eftersom vi är i guld, så fick jag gå väldigt långt så Lizzie kom springande med en sån fart att det blev bromsspår på gräsmattan när hon skulle stanna vid mig *S*. Platsliggningen, det kan inte gå bättre. Hon ligger helt stilla och bara tittar på mig.


Sen kom vi hem och jag tvättade Lizzie. Idag är det Clara som blir tvättade, men det blir makens problem. Jag skall börja borsta Lizzie och klippa lite runt tassar mm. Imorgon är det dags för officiell utställning för bruksraser i Nora. Det är 36 långhårscollie anmälda dit. Sen har vi en vilodag, och på lördag skall maken till Österbybruk och hjälpa en bekant och ställa upp hennes ena tik. Sen på söndag skall vi dit själva och ställa ut systrarna blå. Då var det över 40 collie anmälda. Få se nu om uppfödaren kommer dit, hon har en tik som skall valpa i dagarna. Eventuellt så kommer det en professionell handler som skall ställa ut Clara, hon ställde ut den vinnande collietiken på världsutställningen. Uppfödaren lär ha sagt åt henne att hon får visa Clara, vi får väl se på söndag hur det går.


Helgen efter på söndag skall Lizzie och jag på rallylydnadstävling i Säter. Roligt när det finns så nära att man inte behöver åka flera mil. Fast sen blir lungt i ett par veckor. Sen skall vi till Avesta och på lördag skall vi båda två hjälpa våran bekanta på utställningen, halva hennes uppfödning kommer att ställa ut där. Och det var ett par som inte vill ställa sina hundar själva plus att hon själv har 2 så då måste hon leja ut en av dom också. På söndagen skall vi ställa ut våra systrar där.


Sen är vi framme vid midsommar, då har vi Midsommarhoppet i Ludvika. Men vi åker bara på midsommardagen Lizzie och jag. Nu har jag nog tagit mig vatten över huvudet, för jag har faktiskt anmält henne i agilityklass också :-o. Men vi har en månad på oss att få fart på gungan, för hon går ju på den. Midsommarafton så har vi ju våran collieträff i Malingsbo, om nu det här paret med sina collie kommer iår. De hade ju inte tänkt åka dit förra året, men bara för att dom visste att vi hade en till så var dom nyfikna och måste komma. Vi hade ju berättat åt dom året innan att vi skulle ha en valp.


Sen blir det lungt fram till mitten av juli, då vi skall upp till våran uppfödare. Hon skall ha Steadwyn-träff. Det kommer att bli en massa härliga Steadwyncollies där, och vi ser verkligen fram emot den.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards