Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 juli 2011

Agilitytävling dag 2 i Fagersta!

Av Marru - 16 juli 2011 23:02

Då är den långa agilityveckan i Fagersta slut. Nästa sommar blir det ingen veckotävling, bara helgtävlingar. Ingen klass 3 heller utan bara klass 1 o 2. Igår kändes det lite konstigt faktiskt när man kom hem från tävlingen, det kändes inte alls som fredag då, idag känns det inte som lördag heller.


Så till tävlingen då, vi fick 4 diskade lopp under dom här dagarna. Men betydligt mycket mer fart än på dom tidigare tävlingarna. Skall bli intressant och se hur vi ligger till sen tidsmässigt när vi inte blir diskade.


I första loppet idag som var ett agilitylopp, så diskade vi oss som vanligt i slalomet. Jag brukar ju kunna gå på båda sidor om slalomet, men idag ville det sig inte. Så vi diskade oss där. Sen i andra loppet, hoppklassen så sprang hon förbi ett hopphinder i början, och jag struntade i att ta tillbaka henne för att hoppa över den utan vi fortsatte som om inget hänt. Jag försökte trots att vi var diskade köra banan med henne som om vi inte var det. Där gick hon också ur slalomet, så vi hade nog alla fall blivit diskade där eftersom jag inte börjar bråka med slalomet. Men farten är nåt som jag absolut inte kan klaga på dom här dagarna. Om 2 veckor är det en 2-dagars tävling i Dala-Floda, skall bli kul och se om farten håller dit.


Men vi skall alla fall inte träna hela banor. Jag skall nog göra så i fortsättningen att jag tränar mitt i banan, tex nåt hinder före och efter slalom och slalom. Sen samma sak  med gungan.

 
 
Bodil

Bodil

17 juli 2011 09:42

Hej Marketta!
Vad kul att höra från dig. Jag hade ju Blog-town tidigare, men det strulade hela tiden, tror att det ligger ner nu, så jag tröttande.
Men nu har jag Bloggplatsen och det fungerar bra tycker jag.
Kul med Agility, jag har gjort det en gång med Romme när han var liten, jag fick krypa in i tunneln från andra sidan och locka honom med godis, så det var nog inget för honom.
Ha en fin dag,
Kram från Bodil

http://www.loggboken.info

 
Klara Ässla o Fight

Klara Ässla o Fight

19 juli 2011 01:25

Jisses vilken fart ni har fått!!! Nu är det bara att tuta och köra, så kommer alla pusselbitar på plats till slut. Du har jobbat på bra med henne!!! Skam den som ger sig!! Kram :)

http://www.klarashundar.dinstudio.se

 
Kerstin

Kerstin

19 juli 2011 10:14

Det verkar som ni blir bara bättre och bättre. Kul! Läse att Lizzie ylade av förväntan innan ni fick starta. Vad roligt, ett klart bevis på att hon tycker det är kul.
Pellisen från ovan i stormen i Spanien, ja ovanför muren fanns faktist en madonnastaty o kyrka så den ska kanske få heta Madonnan -:)
Den har nu massor knoppar, nårqa som är på väg att slå ut. Blomman blir skarpt lysande orangeröd. Bara det blommar lite mera så ska den fotas. Sedan hoppas jag kunna ge bort lite sticklingar till höger och vänster så den finns kvar även nästa år. Den är magnifik!

http://htp://farna.bloggplatsen.se

 
Kerstin

Kerstin

19 juli 2011 10:17

Vad det gäller räven så bor vi bland en massa jägare så de ska hålla utkik. Ser någon den så kommer dom

http://htp://farna.bloggplatsen.se

 
paula i pörtet

paula i pörtet

20 juli 2011 12:47

Så som du flänger runt på tävlingar borde du inte ha några problem med att tappa några kilon på agilitybanan, "ler"...
En annan skulle inte greja halva banan runt ens, o det är synd för Blinka har ju alla förutsättningar.
Är du på Möljan nåt? Något tips under veckans program? Funderade på marknaden på lördag..
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Av Marru - Söndag 11 feb 22:04

Har varit och dömt lite rallylydnad mästarklass. Här kommer mina banor i mästarklass, från Gävle och dagens bana från Karlstad. Det blir mycket mästarklass nu.    Börjar med Gävles bana, som var först ut i år. Som jag fick trycka ihop på en yta p...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1
2
3
4 5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15 16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< Juli 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards