Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 24 februari 2013

Då är det gjort!

Av Marru - 24 februari 2013 21:38

Då är min första tävling som auktoriserad rallylydnadsdomare avklarad. Åkte hemmifrån tidigt imorse. Det gick bra och köra, det var bra väglag. Bra och hitta dit var det också. Det var ju bara och köra raka spåret efter vägbeskrivningen. Värre var det när vi skulle åka hem, men vi kom ju hem alla fall. Framme så kom vi till ett fantastiskt fint ridhus. Den var lite annorlunda mot vad man varit i tidigare.  Den var delad i två delar i mitten av en "inre byggnad" . Där var det varmt, det fanns toaletter och en servering. Dessutom så fanns det fönster där så man kan kunde sitta där och se ut över båda banorna om man ville. Det vart ju inte så mycket människor inne samtidigt heller eftersom vi var i varsin hall. Vi var 2 domare där. Vi körde varsin nybörjarklass, och sen hade jag fortsättningsklass och den andra hade avancerad klass. Det var väldigt trevligt välkommande där, och funktionärerna var trevliga. 

 

Första klassen var ju nybörjarklassen pga löptikar startar alltid sist i nybörjarklass. Då kan man ju gärna inte ha nån annan klass före där det kan finnas en löptik. Det var väldigt många duktiga ekipage idag. Efter det blev det prisutdelning och lunch, och dags för fortsättningsklassen. Det var väldigt duktiga ekipage där också. 

 

Har haft en väldigt trevlig dag idag. Men det tar på krafterna, nu är jag ganska trött. Så det blir nog sängen snart här.

 
 
Astrid

Astrid

24 februari 2013 22:27

Jag kan tänka mig att du är trött. Jag skulle nog dessutom gruva mig trött
Aha är det därför tikar är sist på utställningar också
Åtminstone de som vi varit på

http://www.astridla.com/blogg/wordpress

 
Paula

Paula

25 februari 2013 11:15

Hej, trodde inte löptikar tävlade? Min Blinka är helt personlighetsförändrad då hon löper...
Visst var det karelska piroger du såg, hihi, såå gott!
Kram

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28
<<< Februari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards