Colliekompisarna

Alla inlägg den 18 januari 2013

Av Marru - 18 januari 2013 23:42

Då var halva provperioden avklarad, två veckor kvar. Sen blir det en träff med lärare, nån från arbetsförmedlingen. Lärarna skall lämna sin åsikt om de anser att jag har förutsättningar för att klara av det. Ja, vi får väl se vad det blir av det. Människan från AF gillar jag inte. Har visserligen inte träffat henne, men har pratat med henne i telefon. Men lärarna på utbildningen verkar trevliga. Problemet är bara att det kanske skulle behöva vara en till. Man får vänta länge när man vill ha hjälp. Idag efter lunchen var det tex bara en kvar. Normalt är dom 3 på förmiddagen och 2 på eftermiddagen. 

 

Idag har jag suttit vid en liten svarv. Började med den igår, men då skrev jag bara ett program för att svarva första delen på en bit. Idag började jag provköra programmet, först utan bit. Sen med en bit blockvis, och till sist med en annan bit helt automatiskt. Det är ganska fascierande och se biten ta form. Tanken att man själv skrivit ett program från en ritning med hjälp av en massa koder, som i slutändan får en maskin och göra en sak precis efter ritningen.

 

En annan sak jag tänkte på imorse var den där loden jag gjorde i förrgår. Det var en del till den som var så otroligt liten. Kommer inte ihåg, men tror den var 10 mm lång. Det är borrhål, gängor och spår på den. Allt detta är gjort i en stor svarv. 

 

Nackdelen med utbildningen är att jag är så lite hemma med hundarna. Jag saknar ju dom nåt så otroligt när jag är borta hela dagen. När jag kommer hem så är det redan mörkt. Visserligen är vi på väg mot ljusare tider. Men inte blir det mer tid för det. Men imorgon har jag inget särskilt för mig. Skall till mamma på förmiddagen tillsammans med hundarna. Åker till affären och handlar med henne. På söndag har vi en träningstävling i rallylydnad på klubben och jag skall döma på den. Vi har fått riktigt många anmälningar till den.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2
3
4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31
<<< Januari 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards