Colliekompisarna

Alla inlägg den 6 februari 2015

Av Marru - 6 februari 2015 23:44

Fredag kväll igen, och det är så skönt. Tänk att man tycker det är speciellt med helg trots att man går hemma om veckorna. Men det är ju på helgerna det alltid händer nåt kul. På söndag skall vi träna rallylydnad i ny miljö tex. Nästa helg är det Vintercup. Helgen efter det så är det en officiell tävling, klass 2. Helgen efter det så har vi rallylydnadstävling på klubben, och jag har inte ritat några banor än. Måste bara komma ihåg att den här gången kan jag inte skicka dom till henne som brukar skriva ut dom, för den är gången skall hon tävla. Men det är allt det här som får veckorna att gå så fort. Man har alltid nåt kul att se fram emot. Man har alltid nåt kul och se fram emot när man tävlar aktivt med sin hund. På måndag så längar man till tisdag och agilityträningen. Sen till torsdagen och rallylydnadsträningen. Sen ser man fram till helgen, då all träning sätts på prov, och för att se vad man får fortsätta och träna mer på tex. 

 

Idag var Jeri och jag nere på byn. Vi gick lite. Tränade lite rallylydnad på torget. Där fanns det störning så det räckte till. Fick jobba ett tag med att få han och fokusera på det vi skulle göra. Det fanns ungar som åkte kana på snöhögarna. Men den fanns ingen som åkte skridskor på den lilla isen. De har gjort en boulebana på torget, men på vintern så spolar dom is där. Det var fin blank is. Om man vore yngre så skulle man kanske tagit sig en vända där, i mina fina röda skridskor. Har ett par röda Jofa. Dessa är mitt andra röda par. 

 

Nu i kväll har jag lekt lite med mitt paint shop. Länge sen jag gjorde det. Men resultatet av det jag gjort får nog komma senare. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2 3 4 5 6
7
8
9
10
11
12 13 14 15
16
17 18 19
20
21
22
23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards