Colliekompisarna

Alla inlägg den 22 december 2017

Av Marru - 22 december 2017 23:29

 

 

 

Nu är det nära, julafton. Idag har jag gjort kålrotslåda. Det höll på att gå åt skogen. en liten hoppande hund hade nog kommit åt vredet till ugnen. Så istället för 175 grader så stod den på 225. Hmmmmm.....

 

Sen gjorde jag nåt som jag aldrig gjort förut, nubbesill. Såg receptet i en tidning från Ica. Inte buffe, utan ett sånt här receptblad dom brukar ha i affärerna. Det är både matjesill och 5-minuters sill i den. Vi får väl se det blev för nåt. Det var creme fraiche, purjolök och tomat i den också. 

 

Sen gjorde jag återigen nåt jag aldrig gjort förut. Egna köttbullar. Vi har ju inte riktigt varit förtjusta i hemmagjorde köttbullar. Men nu såg jag ett recept som jag blev sugen på att prova. Köttbullar med julkrydda. Visserligen ser dom mer ut som minihamburgare. Smeten blev nog lite för lös. Det stod ju i receptet, att man skulle skaka stekpannan för att dom skulle bli jämt bruna. Hmmm...dom rullade ju inte så värst mycket. Utan jag fick hålla på och vända på dom själv. 

 

Imorgon så har vi en extra agilityträning på förmiddagen. När jag kommer hem skall jag göra drömsill och fler julstjärnor. Drömsillen gjorde jag förra året också. Den var god. Jösses, jag börjar ju bli riktigt huslig av mig. 2 sorters sill, köttbullar och kålrotslåda. Allt hemmagjort. Men ingen godis hann jag med och göra.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30 31
<<< December 2017 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards