Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 mars 2024

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var riktigt duktig då också. Kanske skall försöka komma igång och träna lite mer. När man är i Borlänge hela dagarna, då känns det som om man inte vill åka iväg på kvällarna. 

 

I söndags så hade vi rallylydnadstävling, dubbla fortsättningsklasser och jag dömde båda. Nästa måndag skall jag till Lindesberg och döma en nybörjarklass. Skall verkligen bli jättekul och se lite nybörjarekipage efter alla mästarklasser. 

 

Men vilken cirkus det blivit med det nya tävlingsprogrammet som SBK ska börja använda. Ett av största misstagen enligt mig är att programmet är byggt på att alla som använder det har ett medlemsnummer inom SBK. Det är skandalöst, särskilt som rallylydnaden är en allmän gren, som alla som är medlem i nån klubb under SKK har rätt och tävla i. Nu har SBK varit så vänliga att vi skall få ett gästkonto i systemet. Gästkonto       , det är så oförskämt. 

 

Sen har vi inte heller fått till arrangörsdelen heller. Kommer inte åt att lägga in inbjudan, pm, resultat. Ja, vi kan absolut inte göra nånting i programmet.

 

När jag till slut har kommit in i programmet, och skall försöka lägga till mina hundar. Där tar det stopp. Nu har jag väntat i ett par veckor att få in mina hundar. De enda jag hittat är Lizzie och Clara......hm. Kanske skulle ta en träurna under armen, åka och tävla. Har hittat kullsyskon till både Viiru, Chess och Jeri. Men inte just dom 3 jag har här hemma   . Det blir billigt det här när man inte kan anmäla sina hundar. Då blir det mer pengar över till agility   . Agility, det är också en riktig skitsport, när man inte kan släppa det fast man inte kan springa. En riktig varning till alla som tänker börja med agility, det är beroendeframkallande.

 

Här kommer alla fall banorna från söndagens tävling.

 

   

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2024 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards