Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 25 augusti 2008

Utan tandläkare :-(

Av Marru - 25 augusti 2008 12:33

Imorse så klev jag upp tidigt för jag skulle ringa till tandläkaren, ifall jag kunde få nån tid idag. På första försöket så fick jag lyssna till hennes telefonsvarare, de hade stängt för helgen men att de skulle öppna igen klockan 9 på måndag. Så då väntade jag en halvtimme och försökte igen.


Då svarade en kvinna, inte hennes tandsköterska. Och hon sa i telefonen "tyvärr så finns det inte nån tandläkare här idag", nähä tänkte jag för mig själv. Sen fortsatte hon "jag vet inte när tandläkaren kommer", oj det här kan dröja länge tänkte jag för mig själv. Sen sa hon "tror faktiskt inte att det kommer komma nån tandläkare alls till den här praktiken nå mer" :-o, då vart jag nästan som en fågelholk. Jaha, här sitter jag med en trasig tand och utan tandläkare. Inte visste hon heller om vi som gick hos den här tandläkaren skulle tas över av en annan tandläkare. Men jag fick numret till folktandvårdens jour, och den här veckan var det Grängesberg som hade jouren. Men jag har ju gått hos en privat tandläkare i 20 år.


Så jag tog telefonkatalogen och började ringa runt. Första stället jag ringde till skulle jag få tid på fredag, men när hon började skriva in mig så upptäckte jag att jag hade ringt till Norberg. Nä, jag försöker hitta närmare. Men de hade väntelista för nya patienter. Kan väl inte stå på väntelista när jag behöver tandläkare nu. Men så kom jag fram till att Norberg inte är så långt härifrån trots allt. Och kanske nångång inom framtiden så kommer vi att flytta närmare. Så jag ringde till dom igen. Då hade de fått ett återbud. Fick tid till tandläkaren tidigt imorgon bitti. Så där rök min sista sovmorgon innan jag skall börja jobba. Men hellre få tanden lagad än att sova ut. Så imorgon kan jag börja äta och prata normalt igen *S*.


Men det var en omständig förklaring till att tandläkaren hade slutat. Hon kunde väl sagt att det inte finns nån tandläkare här nå mer. Skall bli spännande och se hur min nya tandläkare är. Tyckte den förra var bra, det gick snabbt och smidigt hos henne. Fast lite jobbigt var det när hon hela tiden förklarade exakt vad hon gör.

 
 
Anna

Anna

25 augusti 2008 15:55

Sammanträffande......min pappa är född och uppvuxen i Norberg ;o)

http://www.freewebs.com/solhem

 
Eva

Eva

26 augusti 2008 06:35

Oj, vilken röra det blev för dig med tandläkaren. Hemska tanke att min privattandläkare skulle sluta. Han har jag haft i 20 år. Han är guld värt med mig som har tandläkarskräck. Hihi, han förklarar sådär för mig också. Men det är psykologiskt avledande. Så sjunger han för mig och har teven på. Så att jag överlever:-)
Hoppas att det går bra för dig hos tandläkaren idag.
Kram

http://hemmahoslillamig.blogspot.com

 
Bettan

Bettan

29 augusti 2008 11:58

Åh, de hade alltså inte meddelat att tandläkaren slutat? Konstigt!
Tur att du till slut fick en tandtid. Ha det bra!
Kramar

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2 3
4 5 6 7
8
9
10
11 12 13
14
15
16
17
18 19 20 21 22
23
24
25 26 27 28 29
30
31
<<< Augusti 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards