Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 januari 2009

Första dagen

Av Marru - 29 januari 2009 17:42

Ja, då har jag kommit hem från min första dag på Swebus. Det var lite långtråkigt idag för vi gick bara genom biljettmaskinen, sen var vi till garaget och tittade där. Har aldrig varit in till garaget i Ludvika, tyckt alltid att det ser trångt ut när man åker förbi. Det var inte likadant som i Borlänge, att man kan åka rätt genom. Biljettmaskinen kom jag ju ihåg det mesta när vi gått genom den en stund. Det är bara dom här nya korten som är helt nya för mig. Men det kommer nog också snart.


Men imorgon, då ni, då skall jag ut och provköra bussar. Vi skulle prova flera olika. Det har ju hänt en hel del på den fronten också. Men de flesta bussar de har är automatväxlade, de finns tydligen chaufförer som har kört upp med en automat, och då får det ju bara köra automatväxlade bussar. Då blir det ju enklare att alla bussar är det.


Men man tänkte ju lite när man hörde den ena och den andra klaga på halka eller smala vägar. Då tänkte man för sig, vad har jag gett mig in på igen.


Nu ikväll tänker jag ta min lilla Lizzie och åka till ridhuset igen, och träna lite. Hon måste ju vänja sig vid den miljön, och att det som finns i backen inte är ÄTBART.


Skriver imorgon om hur det gick med min busskörning. Nu skall jag nog ta en titt på vad ni andra har hittat på under dagen.

 
 
Cina

Cina

29 januari 2009 19:25

Spännande att följa morgondagen. Lycka till och kör försiktigt!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Gunilla

Gunilla

29 januari 2009 20:08

Säger som Cina, blir spännande att följa din körning på Swebuss: Jsg har ju åkt med Swebuss när jag har åkt till Sthlm med mera. Men sedan jag fick veta av min dotter, att Lindbergs buss är billigare än Swebuss. Med Lindbergs buss åker man T/R för 100 kr. Det är mer som en shoppingbuss som åker fram och tillbaka över dagen. Alltså mellan Örebro och Sthlm.
Lycka till med nya jobbet. Du har ju kört tidigare så du vet ju vad som gäller. :)

Kram/Gunilla


http://gunillaskatter.blogg.se

 
Nina

Nina

29 januari 2009 21:19

Det ska nog gå bra ska du se. Men jag skulle då inte våga ratta en sån stor sak;)Men man skulle väl vänja sig antar jag, men för mig räcker det att försöka backa med en båttrailer, inte det lättaste. Ha en skön kväll. Kram!

http://www.mittkrypin-nina.blogspot.com

 
Bodil

Bodil

29 januari 2009 22:55

Hej Marketta.
Så du skall bli busschaufför du, strongt av dig tycker jag. Jag har nog av att hantera min lilla Fiesta när det är halt, men en stor buss....?
Grattis förresten till det fina röntgenresultatet på flickorna, måste kännas skönt för er.
Önskar er alla en fin helg.
Kram Bodil

http://www.loggboken.info

 
Susanne

Susanne

30 januari 2009 08:31

Det här fixar du galant ta det lugnt med gasen bara. Kramen Susanne

http://www.snoddas.bloggagratis.se

 
Anna

Anna

30 januari 2009 09:30

Kul att du snart är på banan igen. Ha en bra dag.

http://www.metrobloggen.se/aannaa

 
Helén

Helén

30 januari 2009 15:19

hallojsan.. japp, då var du i bussfarten igen.. hoppas de ska gå bra.
Klart, de mesta sitter i benmärgen, men de händer ju alltid en massa nytt.. så man behöver updating ibland..heheheh..

Hoppas ni me får till en hundträff.. kul att hon ska ordna nåt roligt å stort för er alla.. får se vad vi hittar på..har faktiskt ingen aning.. men de löser sig.
Nu ska jag sova en timma eller så... ska ju jobba inatt..kram på dej tjejen..å krama voffsingarna me. Helén.

http://low2biastar.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
      1 2 3 4
5 6 7 8 9 10 11
12 13 14 15 16 17 18
19 20 21 22 23 24 25
26 27 28 29 30 31
<<< Januari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards