Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 20 maj 2009

Slickar sår!

Av Marru - 20 maj 2009 08:26

Eller nej, så farligt är det väl inte. Maken pratade med en av grannarna här, och han berättade att flera av hans kompisar har gått i samma fälla när de köpt hus privat. Nä, skulle väl aldrig falla mig in och lägga in mina privata skulder i huspriset om jag skulle sälja ett hus. Skall bli intressant och se hur det kommer att gå med huset. Om det blir stående tomt, eller om han får dit nån annan, och om den isåfall har betalat för hus, bil mm. Eller om dessa skulder har blivit avdragna från huspriset.


Angående renoveringen, det var ju redan i slutet av mars vi var och tittade på huset och bestämde oss för att hyra den. Då hade han redan rivit ut badrummet, och han skulle fixa den tills vi skulle flytta in. Än idag har han inte fixat den, han har inte ens gjutit golvet än, eller fått dit väggar. Han har fullt med grejer där fortfarande. Vi skulle få dit en nycket att vi kunde börja köra ner förrådsgrejer till källaren. Tack och lov så fick vi aldrig den nyckeln, så inga grejer finns där. När vi försökte stressa på han så sa han bara "det är väl ingen bråttom, ni har ju hela nästa månad på er". Men det var bestämt att första juni skulle vi vara inne. Jajaja, nu får han ju hålla på och söla med badrummet hur mycket han vill. Om sanningen skall fram så har han säkert inga pengar och fixa den, eftersom dom pengarna han lånade till det har gått till annat.


Nej, nu skall det inte skrivas ett ord till om huset.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11 12 13 14 15 16 17
18 19 20 21 22 23 24
25 26 27 28 29 30
31
<<< Maj 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards