Colliekompisarna

Alla inlägg under februari 2010

Av Marru - 12 februari 2010 23:22

Kennelhosta, det har våran Lizzie drabbats av. Det började sent igår kväll, hon harklade och det lät som om hon satt nåt i halsen. Idag fortsatte det likadant. Men det är lugnt när hon ligger stilla, men när hon börjar röra på sig lite mer då börjar hon harkla sig igen.

 

Imorgon skulle vi varit på agilitytävling, men nu blir det inget av det. Synd, det var sista tävlingen i Vintercupen. Skall bli intressant och se om nån av dom andra får det.

Av Marru - 11 februari 2010 21:06

Denna award har jag fått av Malin, Purpelangel.

 

  

 

Med denna award följer några villkor.

 

A. Spara awarden och lägg in den i eran blogg.

B. Länka till personen som gett dig awarden.

C. Berätta 7 intressanta fakta om dig själv.

D. Välj 7 andra bloggar som du vill ge awarden till.

E. Länka till deras bloggar

F. Lägg en kommentar i deras blogg att du har gett dom denna award.

 

7 fakta om mig.

 

1. Trivs på hundtävlingar, spelar ingen roll vad det är, om det är agility, utställning eller åt annat.

 

2. Är busschaufför i tredje generationen. Farfar, pappa, 2 farbröder, fasters man har varit busschaufförer, och faster har varit biljettflicka.

 

3. Bor i lägenhet fast jag egentligen är en husmänniska.

 

4. Saknar en bastu.

 

5. Tycker om att fotografera, men har svårt att hitta motiv.

 

6. När jag blir riktigt arg så börjar jag gråta av ilska.

 

7. Om jag inte är och tränar eller tävlar med hundarna, så trivs jag bäst hemma.

 

Ja, det var dessa 7, jag får uppdatera det här imorgon, måste komma på vilka sju jag skall skicka denna till.

Av Marru - 10 februari 2010 22:03

Idag var det ju agilityträning i Norberg igen, som alla andra onsdagar. Vi fortsatte med grundträningen som vi fick lära oss på kursen. Lizzie gick ganska bra, fast jag har lite svårt att få till en böj som vi blev visade i samband med bakombyte, hon springer bara rätt på. Men det kanske ramlar ner nån polett där nån gång.

 

Sen började hon krångla med gungan igen, sådär lagomt till lördagens tävling när det är agilitylopp som gäller. Kul *not*.

 

Nu är det ordning på min dator igen. Det var inte ett sånt virus som förstör filer och sånt. Utan ett sånt virus som vill lura folk att betala för nån licensnycker för att ta bort virus som det här viruset själv har hittat på. Det finns säkert nån som går på det och betalar dom där hundralapparna. Men det gick inte med mig inte   . Pratade med en på klubben och hon påstod att hon har sådana ofta, men det var första gången jag råkat ut för nåt sånt.

 

Annars på hundfronten så kan jag säga att det är kennelhostaepidemi på gång. Vi får väl se hur många det är som kommer till tävlingen på lördag, och hur länge våra hundar klarar sig, nån gång så måste väl dom också få det som vi flänger och far.

 

Malin, jag fixar det där uppdraget imorgon. Har haft lite för mycket strul med datorn dom 2 sista dagarna så jag har inte hunnit med den.

Av Marru - 10 februari 2010 15:50

Jag har fått ett nytt virusprogram i min dator som är ett virus   . Det heter Personal Security. Den hade kommit under tiden jag var till Ludvika igår och hämtade hundmat och gjorde några ärenden med mamma. När jag kommer hem så ser jag att det har dykt upp några konstiga ikoner. Sen poppar det upp en ruta som säger att jag har en massa virus och trojaner i min dator  . För att bli av med dom skulle jag behöva köpa en licensnyckel om jag inte har sen förut, vilket jag inte hade eftersom jag aldrig har hört talas om det programet förut. Så nu sitter jag vid den andra datorn och skriver, min står på bordet här bredvid. Det är ett program som håller på och scannar genom min dator för tillfället för att jag sen när den är klar skall kunna ta bort viruset, om det nu fungerar. Den har hållt på och scannat i en och en halvtimme nu, och har hittat några infekterade objekt. Jag kunde inte gå ut på internet för det där sk virusprogrammet blockade allt jag var inne på. Sen var jag till kontrollplanen för att försöka få bort den via den vägen. Men se du det gick inte, den är gjord så att man inte skall kunna göra så.

 

Men nu har jag fått tips via Viktoria från hennes son hur jag skall få bort det. Så det är det min dator håller på och jobbar med för fullt för tillfället. Jag blir så sur på dom här som skickar virus till andra       . Vad vinner dom på det, kanske nån stackare som går på det där med licensnyckeln, men det är nog inte många. Tydligen så var det ett program som installerade sig självt utan att man behövde acceptera nånting.

 

För övrigt igår, vilket gympass jag fick. Skulle hämta mat från Fodaxbilen, men han vågade inte åka tillräckligt långt fram vid busshållplatsen där han brukar stanna för att lasta av det vi skall ha. Så man fick kånka säckarna runt bilen, sen kasta dom över snövallen så dom hamnade bakom bilen. Dom vägde ju bara 12,5 kg påsen. Jag hade beställt 8 st, och innan jag hade kånkat alla runt bilen och hivat dom över snövallen så var jag ganska mör och svettig. Sen i bilen med dom, och fixa mammas ärenden. Efter det så åkte vi hem till mamma, för vi har inte plats med så mycket fryst mat i våra frysar och hon har en tom frysbox stående. Då var det den där förbaskade backen från vägen upp till huset. De från kommunen hade inte varit och tagit bort snön, såklart så fick jag inte upp bilen framför garaget. Så då fick jag släpa på påsarna uppför backen. Sen in med dom och ner i frysboxen. När jag kom hem så hade jag kunnat somna på soffan hur lätt som helst. Men det var ingen idé och satsa på det för då hade jag inte kunnat somna på kvällen.

 

Ja, nu sitter jag här och hoppas att programmet hinner scanna färdigt datorn innan jag skall åka, om en timme är det agilityträning och det tänker jag inte missa pga ett virus.

Av Marru - 8 februari 2010 23:45

Har under kvällen och natten gjort en lektion i vectorgrafik. Alltså det är ingenting för mig, jag har inte anlag för sånt. Men här är alla fall min vectorblomma. Synd att jag inte tänkte på att spara den som png, så att den blivit utan bakgrund. Jag ville bara få det undanstökat så jag fick skicka den till min lärare.

 

  

Av Marru - 7 februari 2010 22:58

Idag har Lizzie och jag varit i Norberg igen och tränat lydnad och rallylydnad. Vi gjorde ett par banor som alla körde som ville träna rallylydnad fick köra ett par gånger. Sen tränade vi lite linförighet, med halter och svängar. Inkallning tränade vi också på. Lizzie har börjat igen göra sitt glädjeskutt när hon kommer fram till mig innan hon sätter sig vid sidan. Platsliggningen gick kanonbra, tills jag nämnde hennes namn då reste hon sig. Men hundarna låg stilla minst 3-4 minuter, det var ingen som tog tid. Men lång stund var det alla fall.

 

Sen har vi varit på en långpromenad idag, det var riktigt härligt väder. Det var väldigt mycket personer som var ute och gick i det fina vädret, brukar inte annars se så mycket folk ute som idag.

 

Nu blir det sängen här snart, för nu har jag bestämt mig för att försöka komma lite tidigare i säng fast jag inte jobbar. Jag vaknar ju vid 6-tiden av att jag är pinknödig, och har svårt att somna om utan ligger i en halvdvala tills jag går upp. Då känns det inte så kul om man gått och lagt sig vid 1-2 på natten. Blir inte mycket till nattsömn.

Av Marru - 6 februari 2010 23:45

Då är snart denna tråkiga lördag slut, eller den är väl det när jag har skrivit klart det här   . Har haft tvättstuga idag, och lekt lite med hundarna. Tittat på Melodifestivalen nu på kvällen, men det var ingen av låtarna som fastnade hos mig alla fall.

 

Försökte ta lite kort på Lizzie och Clara ute i snön, men det är lite för mycket snö för att de skulle vilja springa runt, utan dom håller sig mest kring fötterna på mig. Men nån lyckades jag väl få.

 

    

 

Lite grafik har jag också hunnit med ikväll.

 

  

 

Nu blir det snart godnatt härifrån   

Av Marru - 5 februari 2010 23:45

Så var det fredag igen, förhoppningsvis en veckan närmare våren   . Imorse så knackade på dörren, då hade grannen kört fast. Kommunen hade plogat gångbanan som går förbi varan utfart från parkeringen. Men lämnat kvar en vall på ca 30 cm, och en halvmeter bred, av hårt packat snö. Hon hade trott att hon tar sig över den med sin bil, men se du det gick inte. Så maken fick gå ut och dra loss henne med våran bil, och det var nätt och jämt det gick. Så vi fick åka runt förbi husen. Där bör man ju egentligen bara åka för att lämna av grejer. Fast det är många i dom andra husen som åker förbi oss här istället för att backa. Förstår inte heller hur de får upp en sån fart när dom åker förbi här, för de måste åka runt knuten, sen är det bara 2 lägenheter före våran, och de åker förbi som ena rallyförare. Vi brukar alltid backa tillbaka om vi behöver åka fram till dörren. En dag i veckan så hade nån tagit trappan till första lägenheten, och hon har ändå satt upp stora betongklumpar på trappen för en gång så körde vaktbolaget när de åkte runt här på hennes trapp.

 

Jag roade mig med lite grafik igår kväll. Det blev en tavla och några mailbakgrunder. Tavlan kan jag visa här, men bakgrunderna är för stora för det.

 

  

 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
1 2 3 4 5 6 7
8
9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
<<< Februari 2010 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards