Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 april 2011

Agilitytävling i Rättvik !

Av Marru - 9 april 2011 23:43

Idag var Lizzie och jag till Rättvik och tävlade igen. 4 lopp var det idag, 2 agility och 2 hopp.  Det kändes lite rörigt i början, för largehundarna var på 2 banor samtidigt. Det var totalt ca 70 hundar. Dom hade gjort så att dom 34 första gick banvandring på respektive banor, och sen körde sina lopp. När dom var klara så bytte vi banor, så då blev det banvandring och köra sitt lopp på nästa bana. Kan ju säga att man hann inte med att ha långtråkigt. Det är tur att andningen hann bli någrolunda normal innan det var dags och ge sig ut på nästa lopp  . Men det var kul. 


Hoppbanorna var roliga fast dom kändes lite krångliga när man gick banvandringen. Gick där och tänkte för mig själv att jag är för gammal för att komma ihåg allt det där  . Men det var inga problem med den biten. Båda banorna hade en sån där snurrgrej, alltså man tog samma hinder flera gånger, så att man till slut glömmer bort hur många gånger man varit vid det hindret. Första hoppklassloppet gick vi nollade, fast vi fick tidsfel. Men vi kom på 10:e plats.


Sen var det bara och gå över till agilitybanan. Enda kontakthinder var A-hindret och balansen. Det var kanske bra, för har hon väl varit över balansen så tänkte jag att då blir det inga problem med gungan om den är med i nästa lopp. Hon gick över balansen kanonfint. Vi kom på 5:e plats, tror det var våran bästa placering i en agilityklass. Ja, vi nollade den också med tidsfel.


Sen till hoppbanan. Den här gången kändes banan ännu svårare och komma ihåg. Men jag fixade den än en gång. Men den här gången så gick fröken ur slalomet i början, men jag tänkte för mig själv att jag tar om. Vet inte om hon kanske får för sig nåt konstigt att hon kanske kan slarva med den lite som hon vill på träning. Ja, vi fick 5 hinderfel där, och kom på 28:e plats.


Tillbaka till agilitybanan, och den här gången hade gungan kommit fram. Men det gick bra, visserligen sa jag åt henne att hon skulle gå sakta, till slut sa jag att hon inte behövde gå så sakta precis  .  Så vi fick ett nollat lopp där också, fast med hinderfel. Placeringen blev 20.


Jag är sån att jag är nöjd över allt som inte är disk, ok jag blir väl inte så hemskt besviken över disk heller, ifall det finns nåt som vi gjort bra på banan. Tänker heller inte hänga läpp ifall jag inte får nån pinne heller. Utan vi kör våra lopp och försöker ha roligt, får vi pris så är vi glada för det. Får vi inte så är det som det är, inte hela världen. Men idag fick vi alltså 2 priser, och såklart måste jag ju fota dem  .



Innan vi åkte hem så tittade vi in i fårhagen, där hade det kommit en hel del lamm sen förra gången vi var där.


     

 
 
Annkila

Annkila

10 april 2011 09:57

Klart du ska fota dina priser :-) Grattis!
Vilka snuttiga valpar du har träffat, tänk att alla bäbisar är så söta :-)
Här skiner solen så det blir en härlig dag, hoppas den skiner även på dig!
Kram!

http://www.blogg.annkilas.se

 
Kerstinerstin

Kerstinerstin

10 april 2011 15:53

Här händer det massor som vanligt. Att ni åker fram o tillbaka till Tjörn på ett dygn, bra gjort. Vi brukar övernatta på halva vägen -:) Syrran bor ju Stenungsund. Grattis till fina priser. Hoppas din mamma är ok igen? Otäckt när det är hjärtat. Ja skona, minns ej exakt vad de kostade, köpte så mycket den dagen. Mellan 800 - och 900 kr. De skulle kostat 1100, men var nersatta. Jo, nog är de runda under allt -:) Kolla på denna länk om du vill se reklamen
www.intersport.se/running/easytone-filmer/

http://farna.bloggplatsen.se

 
*Annmi

*Annmi

11 april 2011 13:43

♥-ligt Grattis till prisena!
1000-Tack för att du tänker på mig mé /Kram i vår ☼

http://frunsblogg.blogspot.com

 
Ingen bild

Helen

13 april 2011 18:27

Ni var jätteduktiga! Det börjar bli fart i lilla fröken, snart hänger inte matte med längre....
Grattis igen!

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23 24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards