Colliekompisarna

Alla inlägg den 28 juli 2012

Av Marru - 28 juli 2012 22:25

Hann inte skriva nåt igår så då blir det desto mer idag. Hade ganska mycket och göra. Skulle åka till Uppsala på eftermiddagen och bakdöma på en rallylydnadstävling. Vi hade tur alla fall att vädret var var strålande. Det visade sig bli en lång kväll. Men innan jag åkte hemifrån så vart det ju såklart ett missöde. Jag hade tidigare under veckan köpt stroganoff mix, för jag tänkte att jag har varken tid eller ork och hålla på med nåt annat. Så bryner korven, häller i mjölk och vatten i kastrullen. Sen i med mixen, tycker det ser konstigt ut. Då upptäcker jag att det var ju inte alls stroganoff mix, utan spagetti bolognese jag köpt   . Det är bara och skicka maken till affären efter det rätta   . Sen åkte jag iväg mot Uppsala, var till Avesta och hämtade en klubbkompis som skulle skriva åt mig. Innan vi åkte till tävlingsplatsen så var jag till Biltema och hämtade handbromsbackar till Volvon. Den måste in på besiktning på måndag. Jag frågade maken om vi skulle ha monteringssats också. Nä, säger han. Jag frågade flera gånger tidigare. Men till slut sa han, ok ta det också. Idag sa han när jag pratade med han på telefon att det var tur att vi tog den också, för den behövdes tydligen också.


Det var en till som bakdömde igår. Det var 26 ekipage i avancerad klass. Som vanligt så dök det ju upp en hel del frågor med lite diskussion under kvällen. Dessa bakdömningstillfällen har varit väldigt intressanta och givande. Nu har jag en till framför mig om ett par månader, som jag verkligen tror kommer att bli intressant. Efter tävlingen så gick vi igenom protokollen och jämförde. Sen var det dags för oss att åka hemåt, äntligen. Klockan var halv ett på natten innan jag kom hem. Maken satt upp, för idag har han faktiskt fyllt 50. Han har ju hela tiden sagt att han inte skall fira. Men ändå så har han varit lite besviken att ingen har varit och firat han. Från släkten varje fall. Han fick ju blommor av en granne på dagen, och senare på kvällen var hennes son och sonson förbi med en bukett också, och en trisslott. Av mig har han än så länge fått ett par stickade strumpor. Som jag har stickat i smyg hemma hos mamma. Jag har börjat på ett nytt par nu här hemma när jag inte behöver smyga mer. Jag väntar fortfarande på det där presentkortet på 1000 kr på Amazon som jag vann i början av månaden. De har visst haft problem med leveransen från Amazon, och hoppas att de skall kunna skicka den nästa vecka. Har tittat ut en tröja som jag tänkte beställa  åt maken.


Idag var det då upp tidigt imorse, kl halv fem var klockan på väckning imorse. Jag åt min frukost i lugn och ro. Sen gjorde jag i ordning mackor åt mig. Sen bar jag ut alla grejer och gick ut med Lizzie för att vänta på att min klubbkompis skulle komma. Har för mig att de tidigare lovat regn idag, men det var uppehåll i Dala-Floda hela dagen. Det var riktigt behagligt tävlingsväder. Vi fick vänta några timmar innan Lizzie och jag fick springa. Det började ju med klass 1, och sen vart det klass 2. Vi började med hoppbanan. Först tyckte jag att banan såg lite knepig ut. Men sen när vi kom igång så upptäckte jag snart hur rolig den banan var, och det verkar som om Lizzie också tyckte det var roligt. Fredrik gör alltid så roliga banor. Det är den andra agilitydomaren på vår klubb. Det var en riktig springbana. Jag har börjat tycka om dessa springbanor. Men fast det gick så bra där så blev vi diskade. Lizzie upptäckte mitt  i slalomet att hon faktiskt kan ta det snabbare, och gick ur 2 pinnar för tidigt på köpet.


En stund senare var det då dags för agilitybanan. Jag stod vid sidan om och tittade en stund när medium körde. Jag tyckte början var lite krånglig. Gick tillbaka en stund senare för att se om det var dags för banvandring. Då håller domaren på och bygger om banan   . Det var visst så att domaren som ritat den andra banan skulle springa agilityloppet. Därför var dom tvungna och bygga om banan. Men jag vet inte om den andra domaren inte fått information om att det var en klass 2 banan han skulle bygga. Nu är inte det bara min åsikt. Utan det sa vår andra agilitydomare på klubben också. Han sa att det är helt vansinnigt och göra såna banor. Vi klarade ju början fram till slalomet igen. Men återigen kom Lizzie på att hon kan ju faktiskt lite snabbare, och gick ur en pinne för tidigt. Vet inte om vi hade klarat de banan alla fall. Men i och med vi blev diskade så tog jag inte det så allvarligt. Men jag passade på att ta henne över gungan innan vi gick i mål alla fall.


Har varit lite seg här hemma nu. Blir nog dags och lägga sig snart så man orkar för en ny dag imorgon. Fast imorgon kan vi åka en halvtimme senare. Hoppas vädret är lika bra som idag.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards