Colliekompisarna

Alla inlägg den 16 mars 2013

Av Marru - 16 mars 2013 23:00

Jag var ute strax efter 8 redan imorse och gick med hundarna. Först med Micki och Farina i långsam tempo en vända på ca 2 km. Sen med systrarna i lite raskare tempo ca 4 km. Efter det frukost och sen till mamma. 

 

När jag kom hem så bestämde jag mig för att nu hämtar jag upp änglatrumpeten och pelargonerna från källaren. Jag har haft 2 st änglatrumpeter uppe hela vinterns som var så små att dom hade aldrig klarat sig i källaren. Fast den ena står i ett vattenglas, precis som jag hade en förra vintern. Och den har klarat sig precis som den förra gjorde. Pelargonerna ser också ut att ha klarat sig. Jag frågade mamma om hon hade nåt miniväxthus, och det hade hon ju. Hon håller ju inte på med blommor mer, tycker det är jobbigt att vattna dom. Så jag tog med den hem. Så jag har sått tomater och petunior. Få se om det blir nåt av dom. Sen har jag en påse frön till physalis . Tänkte prova om jag får några av det. Men dom hann jag inte så idag. Sen får vi väl se hur mycket jag hinner med imorgon. Skall till Hedemora och spela på kvällen. Sen hade jag tänkte tvätta Farina den här helgen. Fast det verkar som om det får bli nästa helg kanske. Trimma tassarna på systrarna skulle jag också behöva göra. 

 

Så fullt upp är det alla fall. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
        1 2 3
4 5 6 7 8 9 10
11
12 13
14
15 16 17
18 19 20 21
22
23 24
25 26 27
28
29 30
31
<<< Mars 2013 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards