Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 22 november 2014

Hänt lite här hemma idag!

Av Marru - 22 november 2014 00:03

Äntligen har det hänt lite här hemma. Det går lite trögt ibland, men ibland så rullar det bara på. Jag köpte ju en vägglampa med collie på i början av sommaren. Men vi skulle ju renovera hallen så den kom aldrig upp då. Sen stod den på golvet mot väggen en bra stund efter renoveringen. För vi var ju tvungna och justera den lite. Vi tyckte lampan vart alldeles för nära väggen. Eller den satt väl fast i tapeten om man hade satt upp lampan som den var. Men maken satt upp den på den plats den skulle vara på till slut. För jag sa att det kommer att bli en massa hundhår på den när den står på golvet. Men vi kopplade inte i den. Han sa att han skulle fixa den när jag var till Finland. Men det hände inget då heller. Så i morse sa jag åt han att han skulle göra 2 saker när jag var i Finland. Den ena saken gjorde vi i början av veckan, och den andra saken är inte gjord än idag. Han skulle ju slänga ut torkskåpet från tvättstugan under tiden jag var i Finland. Men nog stod den kvar när jag kom hem. Sen skulle han fixa lampan. Men nu äntligen så är den på plats precis som den skall vara, och den är jättefin. Vad kul det är och komma hem och det första man ser är lampan.

 

 

 

I morse funderade jag lite över hur lång tid det skulle ta innan maken kopplade in frysen. Men där var han snabb. När jag höll på uppe så kom han med förlängningsladd. Kontakten som torkskåpet var kopplat till satt ju uppe i taket. Sen fixade han en krok till mitt bakbord. Så nu kan jag hänga den upp på väggen också. Så behöver den inte stå på golvet mot väggen och bli flyttad på hela tiden för att den är i vägen. 

 

Om jag skall vara ärlig så ser jag fram emot att nästa vecka börja städa ordentligt och byta gardiner. Mina dragspelstomtar skall upp till advent också. Har 3 nya på gång. Ja, eller en har jag redan fått, den andra finns på Coop. Får hämta den imorgon. Den tredje har jag inte hört nåt om än.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards