Colliekompisarna

Alla inlägg den 2 november 2014

Av Marru - 2 november 2014 23:41

Idag har Jeri och jag varit på besök hos fåren igen. Han är mycket bättre på det där än matte. Matte vet inte alla gånger, nej förresten aldrig vart hon skall stå nånstans. Har kommit fram till att jag får packa med mig lite extra kläder nästa gång vi skall iväg. För om jag skall gå snabbt, baklänges   , så kan man vara säker på att jag sitter på rumpan fler än en gång. Sen måste jag ju på nåt vis få han och stanna på kommando. Det blir nog inte det allra lättaste. Sen borde jag ju lära han höger och vänster. Men jag tror jag börjar med stanna. Får nog jobba hårt för det. Han är ju mycket för att testa gränser. 

 

Imorgon är det stora telefondagen. Skall bla ringa till vc om mina käkar. Men hur skall jag göra om det blir op eller nåt. Har ju knappast råd att vara sjukskriven. Är jag sjukskriven så får jag ju bara 80 % av A-kassa. Vilket egentligen borde vara 80% av min lön, vilket det nu i det här fallet inte är, eftersom jag får samma A-kassa fast jag bara har 65% av min lön   . Hade jag verkligen fått 80% av lönen i A-kassa, så hade jag kanske fått lika mycket som jag får nu om jag skulle bli sjukskriven. Så vi får väl se hur det blir. Sen måste jag ringa en del ärenden åt mamma också. Lika bra och ta alla på en gång. Fast mamma sa att hennes frissa tydligen inte jobbar på måndagar. 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14 15 16
17
18
19
20
21
22
23
24 25 26 27 28 29 30
<<< November 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards