Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 16 mars 2008

Nästan vår

Av Marru - 16 mars 2008 17:10

Imorse när jag vaknade så lyste solen från en klarblå himmer......  i några timmar. Det var riktigt varmt, tog inte ens på mig täckjacka när jag gick morgonpromenaden med Lizzie. Bara en collegetröja och över den en träninsgoveralljacka. Det var kanonskönt. Tror tom Lizzie märkte att det var vår i luften. Idag kändes det som om poletten har trillat ner i skallen på henne. För hon kom faktiskt och gick bredvid mig som man skall göra, och sökte ögonkontakt. Det är skönt att vi kommit dit. Sen har vi tränat på att stå fint också. Det går bättre för varje gång.


Nu var vi tvungen att sätta på henne binda, för nu har det börjat droppa blod på golvet. Inte mycket, men det är lika bra att hon vänjer sig. Hon tittade väl lite konstigt på sin rumpa, men nu verkar hon ha vant sig. Sen har vi också skaffat en canvasbur som hon får vara i en liten stund. Det går bra, hon sitter där och tittar ett tag på dom andra, sen lägger hon sig.


Nu är inte himmelen så klarblå nå mer, men solen är dock framme fortfarande. Men det ser ganska mörkt ut över sjön.


Så var det Melodifestivalsfinal igår. Ja, värre hade det kunnat gå. Tänk om Christer Sjögren hade vunnit :-o. Den låten var ju bara för pinsam. Hur kan man komma på en sån löjlig text. Snacka om röstfiskeri, tur nog så var det ingen som gick på den.


Jaja, det var väl det. Snart är det läggdags, har 2 förmiddagspass framför mig. Sen 2 eftermiddag, efter det blir jag rejält långledig. Hela 7 dagar av lång härlig ledighet framför mig.

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards