Colliekompisarna

Alla inlägg den 26 mars 2008

Av Marru - 26 mars 2008 22:34

Idag blev det ju en kanonfin dag till slut. Fast det har varit ganska kallt ute idag också. Kom precis på att våra fina påskliljor har tillbringat sin mesta tid den här påsken i badrummet *S*.


Ringde idag till vårdcentralen, behöver tid för att få ett läkarintyg så att jag får behålla mitt busskort. De vill ha ett läkarintyg när man fyller 45 för yrkesförarbehörighet. Till svar får jag från vårdcentralen att detta skall göras privat. Jaha, det var ju konstiga regler. Ja, det var väl bara och försöka få tag på en privatläkare. 1200 kr kostar detta läkarintyg. Kan man nog prata om att bli utnyttjad. Vill man behålla sina bokstäver är det bara och pröjsa, kosta vad det kosta vill :-(. Får väl vara glad att det inte kostar mera. En höjning från 700 till 1200 på knappa 10 år.


Igår kväll var vi till Fagersta brukshundsklubb. Micki och Farina fick prova några agilityhinder, finns inte så många där än tyvärr. Men förhoppningsvis kommer det flera snart. Micki var kanonduktig. När jag kom till plan, så hade han fått order att ligga. Det var en hund som blivit belönad med en dummie som sprang alldeles framför näsan på han. Men han låg kvar på sin plats. Han reste sig inte förräns han såg mig, då kom han fram till mig. Han behöver man inte oroa sig för vid platsliggning. Det har aldrig hänt vid en platsliggning att han gått till en annan hund när han har rest på sig. Utan han kommer raka spåret till mig *S*. Det får man väl vara glad för. Lizzie kunde vi inte ta in på plan eftersom hon löper, så jag gick en promenad med Lizzie och Farina istället.


Idag fick Lizzie prova på apportbocken för första gången. Det var inga som helst problem för henne att ta den i munnen. Det största problemet blir nog att få henne och låta bli och tugga på den. Tom Micki tog den i munnen när han såg att hon gjorde det och fick massor av beröm. Micki tycker den är lite obehaglig.


Idag var vi och gick på elljusspåret igen. Tycker det är så skönt att gå där när dom kan springa lösa, nu när det är lite mellansäsong. Inga skidspår, och inga som är ute och joggar än.  Måste också passa på innan gräset börjar växa där, för då kommer det bli en massa fästingar där. Kommer ihåg hur det var förra sommaren, fick man ju plocka fästingar i evigheter. Synd bara att jag inte kom ihåg att ta med mig kameran, som vanligt. Det var ett par kanonfina svanar som simmade där efter stranden.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
         
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21 22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards