Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 juni 2008

Utställningskurs

Av Marru - 29 juni 2008 18:36

Ja, då har Lizzie och jag varit i Borlänge på utställningskurs. Som lärare hade vi Gerard O`Shea, en väldigt omtyckt lärare just på utställningskurser. Han var väldigt kvick i sina kommentarer och hade en massa roliga berättelser om händelser i en utställningsring. Så risken att man somna var minimal. Annars så brukar jag ha lite svårt när det är kurser på jobbet. Fast dom föreläsarna är inte lika roliga förstås.


Vi började med lite teori igår, sen var det ut med hundarna. Vi hade en ring där vi fick gå eller springa runt, allt eftersom vi fick order om. Men till stor del gick dagens träning ut på att få hunden att tycka det är roligt att vara i en ring. Att få hunden och gå framåt. Vi fick också lära oss en signal man kan använda istället för klicker. Den får jag träna lite på.  Sen hade vi fikapaus, och ytterligare lite teori. Åter ut igen och springa runt i ringen. Nu fick vi också börja träna på att få hunden att stå.


Jag var  helt färdig när jag åkte hem. Men Lizzie började med att retas med Micki på en gång när vi kom hem *S*.


Idag började vi åter med lite teori. Sen fick vi lära oss knep hur man skall få hunden att stå, hur man skall göra för att flytta benen till rätt vinklar.  Så nu är det bara och träna, träna och åter träna.


När vi åkte hem så var jag så trött att jag trodde inte jag skulle orka ända hem. Den här gången var Lizzie också trött.

Tur med vädret hade vi också, det regnade bara några stänk igår, idag var det fint hela dagen. Så nu får vi se hur det går i fortsättningen. Men det är ju trots allt mig det hänger på, hur mycket jag tränar med henne.

 
 
Bettan

Bettan

29 juni 2008 23:10

Det var trevligt, att du har så roligt så du därför blir trött. :-) Då sover man gott sedan.
Ha en bra vecka!
Nattikram!

http://bettan.lojdstrom.se

 
Helan

Helan

1 juli 2008 08:37

heeij tjejen.. guu, så kul. tror att jag ska gå kurs hos dej å lära mej de du fått lära dej.. låter ju skitkul. De kan alltid vara bra å veta..hihi
Jag går ju kurs me Lowiz nu.. 2:a vard.lydnad hon e såå duktig. Vår ledare tycker att jag ska gå "spår" me henne..för hon tycker att hon var så duktig på det.. så vi får väl se då hon fått valpisarna.. guu, vad vi längtar nu, sista juli är hon beräknad..kring det datumet..så vi får ju se.
Nepp, nu är det bara å börja fixa inför Sofies födelsedag på fredag.. ha de bra..kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Bodil

Bodil

1 juli 2008 22:18

Du har blivit utmanad, läs Bodils blogg.
Kramen

http://www.loggboken.info

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2008 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards