Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 9 augusti 2009

Slitsam dag idag!

Av Marru - 9 augusti 2009 23:16

Idag har jag jobbat hårt här hemma, blev alldeles nyss klar. Fast jag var ju lite sen i starten förstås *S*. Har tvättat fönster i köket och vardagsrummet. Bytt gardiner i köket, och tvättat dom i vardagsrummet, men dom har jag inte hängt upp än. Dom får hänga med över vintern eftersom jag aldrig bytte till sommargardiner för vi hade ju liksom tänkt och flytta, men det vart ju inget av det.


Sen har jag gått ett par vändor med hundarna. Först den långa morgonpromenaden med systrarna blå, senare på dagen vart det en lite kortare vända först med Micki och Lizzie, sen samma vända med Clara och Farina. Men den går alltid lite forta med Clara och Farina, för dom 2 andra skall ju nosa på precis allting efter vägen. Sen har jag haft tvättstuga också idag.


På kvällen vattnade jag blommor, då passade jag på och rensa rabatten på baksidan. Men kom på att jag har glömt att klippa av dom vissna blommorna på petuniorna i balkonglådan. Det får jag göra imorgon. Har ju hört att dom blommar bättre när man klipper bort dom för annars tar dom näringen från blommorna. Men då funderar jag lite över dom här krukorna som kommunerna har ute. I Fagersta tex står det kanonsnygga pelare som är överfulla med petunior, inte är det väl nån som klipper bort dom döda blommorna från dom och blommar i massor gör dom för det.


Imorgon om vädret tillåter så åker vi och badar några timmar. Sen skall jag väl fortsätta och städa, det finns hur mycket som helst att göra här. Undrar om man vågar lägga dom rena mattorna på golvet än. Men det är bäst och göra det innan golven blir kalla, för Farinas skull. Så hon inte behöver ligga på kalla golv och bli stel med sina dåliga höfter. Man börjar märka lite på henne att hon inte är med alla gånger.

 
 
Ingen bild

Spraka

10 augusti 2009 00:07

Det var då väldans vad du varit duktig idag!!
En annan har varit segare än kola hela förmiddagen och sen började ett åskoväder, regnade och haglade kolosalt!! regnade 25 millimeter på ca 30 minuter.... Tur jag bor på en kulle......
Ha en bra kväll....Och sov gott!

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

10 augusti 2009 13:09

Ja varför inte prova med det, kan gott och väl fungera, speciellt om Lizzie är van att kampa. Om inte så är det lätt intränat :-)

http://collieforever.blogg.se

 
Klara

Klara

10 augusti 2009 13:36

Hej!!
Nej det blev ingen pinne, men 15 fel i hoppklassen och en vald disk i agilityn. Hon var väldigt seg och har säkert en massa träningsvärk. Så den kommande veckan blir lugn. Hoppas att allt är bra med dig och vovvarna efter helgen.
Kram

http://www.klarashundar.dinstudio.se

 
Helan

Helan

10 augusti 2009 18:22

Heeij.. hoppas allt är bra. Hemma här igen, trist me vardag, men man måste ju återgå nån dag..eller hur.
krille har återgått till jobbet, men jag är ledig i veckan, går natt från söndag.

Nu är det bara att räkna ner tills nästa sommar å semester.. hoppas du me får lite vila å mår gott..kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
          1 2
3
4 5 6 7 8 9
10 11 12 13 14
15
16
17 18 19 20 21 22 23
24 25 26 27 28 29 30
31
<<< Augusti 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards