Colliekompisarna

Alla inlägg den 9 februari 2009

Av Marru - 9 februari 2009 19:44

Har blivit utmanad igen, men det är inga problem jag tycker det är kul. Den här gången är det Anki som är i farten. Och vad kan hon vilja veta då? Jo, en hel del skall jag tala om. Så här kommer det.


Vilken mat äter du ofta?

Korvstroganoff med ris


När du är på kalas, är du den personen som sitter eller hjälper du till och duka av?
Jag försöker hjälpa till så gott jag kan


Var sitter du helst när du bloggar?

På soffan i vardagsrummet, eller så halvligger jag med datorn i knät.


Köper du ofta Triss?

Händer ibland, när jag jobbade på stålrör så köpte en jobbarkompis och jag varje vecka.

  

Vilken stad eller land har varit din bästa semester?
Måste bli Öland, där skulle jag kunna tänka mig att bo.


Vilken TV-kanal tittar du mest på?

TV 4+


När började du blogga?

På juldagen 2007


Varför började du blogga?

Ville ha nåt som var lätt och uppdatera vid sidan om hemsidan, plus att det verkade kul.


Vilken blogg läser du dagligen?

Pernillas blogg.



Vad är det bästa och sämsta med att blogga?

Har fått kontakt med en hel del nya människor, det är ett plus. Mindre bra är väl att ibland så är det tomt i hjärnan, tyvärr så måste väl det erkännas *S*.


Vad får dej att blogga?

När det hänt nåt kul eller annat jag vill dela med mig, ja sen är det ju kul att läsa kommentarerna, skall väl erkänna det också nu när jag ändå håller på.


Vilka bloggar läser du?

Mina vänners, sen kan de bli nån annan också när jag har tid, är ju med i Bloggsurfa. Om ni är nyfikna på det så finns det en knapp bland mina länkar. Gå med ni andra också, förutom att ni får en massa besökare, men ni hittar bloggar som ni inte trodde fanns.


Hur gammal är du?

Hmmmmm.....45 år.


Hur lång är du?

168 cm över havet.


Vad jobbar du med ?

För tillfället är jag timanställd busschaufför, fast jag har en liten dröm om annat. Vi får väl se hur det blir med den drömmen.


Vad gör du på fritiden?

Tränar hund, psp, läser, handarbetar, spelar dragspel ibland.


Beskriv dig själv med 3 ord :)

Tankspridd, godtrogen, hjälpsam.


Vilka består din familj av.

Man och 4 collie.


Hur bor du?

I en radhuslägenhet.


Vad önskar du dej?

Sommar och sol.

Om du fick resa vart du ville vart skulle du resa då?

Eriksöre camping Öland.


Regler för utmaningen:Välj ut de du vill ska svara och utmana dom på deras bloggar. Be dom kolla in din och låt sedan personen som utmanade dig få veta när du svarat på frågorna/utmaningen.


Vilka skall jag utmana då? Ni får göra hur ni vill om ni skickar vidare, men skulle alla fall vara roligt och läsa era svar.


Det får bli


Missy

Jill

Sarah

Viktoria

Reneth

Av Marru - 9 februari 2009 19:23

Nu fick jag lite bilder från min nätkompis Malle som var med oss på utställningen igår. Jättetack för bilderna. Här har vi en bild på Lizzie när hon ligger och har det så trååååååkigt så.

 


Sen har vi ett rallylydnadsmoment. Vi fick ju den stora glädjen att prova deras rallylydnadsbana, vilket vi tackar för. I det här momentet skall man gå runt konerna, först 3, sen 2, till sist en. När man har gjort det så är man yr i huvudet och har ingen susning vart man skall sen *S*.



Här är ett till rallylydnadsmoment som heter 360 º vänster runt, vilket är precis som det låter. Man går ett vänstervarv runt med hunden i mitten. Är det högervarv så går man själv i mitten och hunden går runt.










Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards