Colliekompisarna

Alla inlägg den 19 september 2009

Av Marru - 19 september 2009 23:41

Satt här och gjorde en tut ikväll som var tema i Målarboden. Det är Birgitta i Målarboden som hade skrivit den tuten. Jag har gjort min bild efter tuten fast med egna tuber och färger. Det är kul att försöka få lite egen stuk på det hela.

 

Fast mitt i det hela när jag sitter och skriver nu så upptäcker jag att bloggplatsen fått till en ny knapp här, man kan ändra storlek på texten. Vet att Kerstin har efterlyst detta så nu fick hon den. Den här bloggen blir bara bättre och bättre för varje dag. Tack för det bloggplatsen. Det är så kul att skriva här nu.

 

Men åter till Birgittas tut, här kommer själva bilden. Jag blev faktiskt ganska nöjd med denna. Fast jag blir ganska nöjd med dom flest jag gjort. Brukar titta på det jag gjort i mapparna, och jag förstår inte er som slänger bort det ni gjort efter ett tag. Tycker det är så kul och gå tillbaka och titta. Jag borde ta mig i kragen och uppdatera hemsidan med sånt jag gjort. Jag förutom denna tut så gjorde jag en tub igen ikväll. Borde uppdatera tubsidan också på min hemmis. Och nu menar jag min, inte colliekompisarna Skrattande

 

  

 

Nej, nu blir det sängen för mig. Skall bara kolla PM:et för imorgon en sista gång och försöka räkna ut hur lång tid det tar för dom före. Vet att det blir alla fall 6 banvandringar á 8 minuter, och 2 banbyggen innan det blir våran tur. Ca 120 starter om alla är på plats, man gör ca 40 starter på en timme. Så det blir väl och sitta här och räkna en stund. Skriver imorgon hur det har gått, hoppas det har gått bra.



Av Marru - 19 september 2009 22:13

Imorse tog jag med Micki och Farina på morgonpromenaden. Micki satt ju vid ytterdörren och såg så olycklig ut. Jag hade ju planerat det tidigare i veckan att jag tar dom idag. Men så tänkte jag alla fall ta systrarna och gå åkervändan. Men nu blev det Micki och Farina på hälsospåret istället. Vilken fart Micki hade idag när han gick, annas skall det ju nosas på varenda fläck, men nu stappla han på rejält. Sen gjorde vi stopp vid en av fiskekojorna som finns efter spåret. Synd att jag inte tog kameran med mig. Man skulle nästan kunna tro att det var mitt i sommaren, knallblå himmel, sol och sjön låg spegelblank. Men en sak är säkert. Det finns inget härligare än att ha ett par vippande collierumpor framför sig när man är ute och går. Det finns nog ingen annan ras som har samma gångstil som collie, möjligen sheltie.


Höll på med en massa saker idag så jag glömde ju bort helt att jag hade tvättstuga, kom på det kl 16. Men det var ju ingen fara, vi hade så lite tvätt, bara 3 maskiner så det gick bra.


Tränat med Lizzie ute på gården har jag gjort som vanligt. Jag kom på ett knep hur jag skall få Lizzie och ligga kvar tills jag ger henne tillstånd att sätta sig. Jag matar henne med godis lite då och då så länge hon ligger. Sen säger jag sitt åt henne. Jag provade på riktigt sen och hon låg kvar tills jag sa sitt. Kanske jag får henne att fatta att hon skall ligga still tills jag säger att hon får sitta för att få godis.


Imorgon skall vi till Avesta och tävla i agility. Hoppas det blir en lika fin dag som idag, det är ju mycket trevligare att tävla när det är fint än när det regnar, men blir blöt och grinig, gräsmattorna blir hala.


För övrigt i Finland i en förort till Helsingfors hade de nåt de kallar för bröllopsnatt igår. Den hade dom bara för att det alltid var fullbokat i kyrkan, och nu skulle alla som ville gifta sig få chansen att göra det. 92 par vigde dom igår.

Av Marru - 19 september 2009 15:06

Nu har jag fixat en chatruta till min blogg, bara för skojs skull. Ni får mer än gärna lämna kommentarer som vanligt alla fall. Kommentarerna blir ju kvar, men det som står i chatten försvinner efter ett tag. Men tänkte jag skulle prova en stund, kan ju vara kul, och kanske enklare och skriva i den ibland.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards