Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 november 2011

Av Marru - 12 november 2011 23:16

Idag har jag varit på agilitytävling med systrarna, nära och bra var det. Från början var det planerat att maken skulle skjutsa mig och alla hundar till mamma på väg till Falun. Jag skulle rasta Micki och Farina där, sen gå ner til Herosvallen med systrarna.  Men nu blev det ingen Falun för han, så vi åkte systrarna och jag från Söderbärke imorse. Tävlingen började 8.50, och Lizzie hade startnummer 2. Banan kändes lång, och såg senare att den var 153 meter lång. Men annars var det en springbana som kändes väldigt bra. Och den inte bara kändes bra, den var bra också, för Lizzie och mig. Vi tog oss runt banan utan några hinderfel. 0,33 sek tidsfel, och en 5:e placering. Vi fick med oss en liten rosett och en leksakshund hem.


Sen var det Claras tur, hon hade startnummer 21. Det var första officiella tävlingen, och första tävlingen efter det misslyckade försöket i somras när hon ville absolut ingenting. Så jag hade inga stora förväntningar på henne den här gången heller. Men måste säga att hon har gjort framsteg. Vi fick vår tredje vägran när det bara var 5 hinder kvar, då vart vi diskade. Men vi kom väldigt långt innan vi blev diskade. Så nu får Clara följa med på Vintercupen imorgon så får vi se hur det går där. Går hon bra första loppet, får hon springa ett till. Men är hon bara tjurig och springer vid sidan om så tror jag hon får stå över resten. Eller kanske jag provar det sista när hon fått sitta i bilen och sura ett tag. Det är ju 3 lopp i hoppklass imorgon. Så jag är väldigt nöjd med Claras insats idag.


Sen blev det ju ett långt uppehåll för oss eftersom Lizzie tävlar i hoppklass 2, och den skulle gå sist på dan. Så då åkte vi, en tävlingskompis och flickorna till mamma. Lånade ett par gummistövlar av henne och gick en promenad i skogen bakom henne. Men jösses så blött det kan vara på berget. Kommer inte ihåg att det var så blött på den tiden vi gick med vår första collie på dom där stigarna. Fast dom har ju huggit en hel del skog så det finns kanske inte så mycket som suger upp vattnet som kommer ner. Sen gick vi in till mamma och fikade, efter det åkte vi till grillen och  satt där och åt. Sen åkte vi tillbaka till tävlingsplatsen. Vi hade varit borta hur länge som helst, och jag trodde ju att dom måste ha börjat med hoppklassen minst då. Men nej, de höll på med agilityklassen fortfarande. Så vi fortsatte och vänta, gick en promenad runt kyrkan. Sen väntade vi lite till. Sen till slut så blev det hoppklass 2 large, och Lizzie startade som nummer 1. Men all väntande måste ha gjort sitt till, det gick inge bra i det loppet. Lizzie rev tredje hindret, och dom kom jag av mig lite. Sen gick hon inte in i slalomet som hon skulle men jag börjar inte bråka med henne där. Sen blev det mesta på banan bara pannkaka. Men på sluttampen så tänkte jag för mig själv att jag måste ju hitta på nåt för att få ett bra avslut för henne, och det tycker jag vi fick. Hon fick springa på för att hon tyckte det vart roligt, fast det mesta hade gått fel. Ja, det var ju inte hennes fel, utan som vanligt så var det ju matte som klantade till det. Men imorgon tar vi nya tag på vintercupen.


Lite bilder från idag. Först en från fotbollshallen. Det var väldigt bra golv och springa där.


 


Sen en bild från mamma på en blomma som definitivt inte skall blomma nu, men envisas med små gula knoppar.


 


Till sist på ett spindelnät som jag försökte fota, det var ju inte så vackert nätet precis. Men det får duga.


 

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2 3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< November 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards