Colliekompisarna

Alla inlägg den 12 juni 2011

Av Marru - 12 juni 2011 23:31

Idag var den inofficiell agilitytävling i Ludvika. Eftersom Lizzie var och tävlade i Frövi igår så tänkte jag att jag provar med Clara idag. Kan ju säga att det kändes fel redan på morgonen när regnet vräkte ner. Då är hon ännu mindre motiverad att göra nåt än när det är torrt. Men jag packade min ryggsäck alla fall och så gick vi till carporten och väntade på våra tävlingskompisar. Tror vi gjorde nån sorts packningsrekord idag  . I en liten V 50 var vi 3 personer, 4 hundar varav 2 går som largehundar, ett tält, 4 hundburar, 3 stolar, 2 ryggsäckar, 1 väska och 2 plastkasssar. Fråga inte hur vi bar oss åt, men till Ludvika kom vi alla fall med allt i bilen.


Sen kom vi till Ludvika, deras agilityplan har nog det bästa läge man kan tänka sig för en agilityplan, förutom att den är i en backe. Vi var ju med i den klubben förut, men pga vissa omständigheter så bytte vi klubb. Kan ju säga att vi med bytet vann mycket träningsmässigt, men förlorade när det gäller utsikten  .


 


Det var så några hundar anmälda så att alla storlekar gick banvandringen samtidigt. Jag kände redan på första banvandringen att jag skulle haft Lizzie med mig. Men vi försöker så gott det går Clara och jag. Det gick som jag trodde, Clara hade ingen lust med nånting. Hon sprang förbi första hindret, så jag tog henne tillbaka. Första loppet så fick jag ju henne ta alla hinder efter en del krumbukter. Men vi fick ju vägran så såklart vart vi diskade. Men jag är nöjd med att jag kom ihåg och kalla på rätt hund. Så jag inte stod och ropade på Lizzie istället. Sen efter det första loppet blev det bara sämre och sämre. Till sist så sprang hon bara förbi alla hinder. Så det fjärde loppet strök jag henne helt. Det var ingen idé och hålla på.


Jag kom till slut till den slutsatsen, att Lizzie får tills vidare vara ensam agilityhund i huset. Clara får hänga med på rallylydnad. Det fungerar mycket bättre. Istället satsar jag på träningen med Lizzie. Jag tror Lizzie saknar lite det där med att åka och träna bara med mig också. Nu dröjer det en hel månad till nästa agilitytävling, då är det våran egen tävling som vi skall ha i Fagersta i mitten av juli. Men före det skall Lizzie och jag tävla i lydnad, det vore väl tusan om vi inte fick det där första priset i sommar. Sen direkt efter det skall Lizzie, Clara och jag tävla på den allra första officiella rallylydnadstävlingen, om vi kommer med där. Det är 75 anmälda till den. Rallylydnaden är ju en så tidskrävande sport att man kan inte ha hur många tävlande som helst under en dag. Det kan man nästan i agility. Tex igår så var det över 700 starter.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards