Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 14 juli 2015

Tråkigt, men ändå inte!

Av Marru - 14 juli 2015 23:32

Låter lite motsägelsefullt. Men det tråkiga består i att det är så långt till nästa tävling, inte förrän nästa vecka på torsdag, och vi är bara på tisdag än   . Fast mamma och huset håller mig upptagen, så egentligen är det ju full fart. Mamma har glömt bort hur fjärrkontrollerna fungerar, eller inte riktigt. Men nånting händer när hon skall ha igång tv:n. För hon måste komma åt nån knapp på tevens fjärrkontroll för den är på fel kanal, och då står den på full volym. Hon skall ju ha den på HDMI 1, eftersom hon har en digitalbox från Telia. Ett annat problem som jag inte hittar nån lösning på, är att hennes kanallista som jag ställt in verkar inte fungera. Det är bara dom vanligaste kanalerna på den listan typ SVT1 SVT2, 4 och sen Finlands kanalerna. Nu spelade det ingen roll vad man valde för kanal för alla visade bara 4 hela tiden. Men valde man istället 220, 221 el 222, vilket är kanalplatserna för Finlands kanalerna då gick det bra. Och där börjar det bli lite för omständigt för mamma. Känner att telefon kommer att gå varm närmaste tiden, innan hon vänjer sig.

 

Här hemma är det fullt upp. Idag fick jag en impuls att tvätta fönstren till sovrummet, och persiennerna. Sen var det städning både inne och ute. Hinner jag imorgon, så får jag ta fönstren i ena sovrummet uppe, eller köket. Det måste göras innan solen går över på den sidan. Men ikväll så var det perfekt och tvätta fönster på framsidan. 

 
 
Helen

Helen

15 juli 2015 09:39

patriks mormor gör också nåt med fjärren till TV:n. Det tog ett bra tag innan vi kom på vad.
Hon håller inne knapparna alldeles för länge, eftersom det är lite fördröjning. Hon trycker bara hårdare och längre när inte tv:n byter kanal direkt. Och inte fattar hon när man talar om att hon bara ska trycka till snabbt.
Hennes tv ställde också om kanalerna. Har för mig att de till slut fick tag på en enklare variant av fjärrkontroll.
Och ringer gör hon, Patriks mamma har fått stänga av telefonen. Hon ringer en gång i halvtimmen om hon svarar och hela tiden om hon inte svarar. Och det gäller nästan dygnet runt.
Okej, det är inte lätt, hon är ju 100 år fyllda. Och fick troligen en andra stroke för ett tag sen och efter det hänger hon inte riktigt med i huvet längre.
Hoppas det löser sig för din mamma.

http://www.colliekompaniet.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Juli 2015 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards