Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 15 januari 2023

Tävling mm!

Av Marru - 15 januari 2023 19:37

Jag hatar verkligen den här vintern. Igår kväll så trodde jag att det skulle bli skapligt vid hallen i Norberg. Att det har smält undan så pass mycket att man kunde gå där utan större risk att ramla. Vad händer, jo det vräker ner snö under natten. Det hade kommit minst 10 cm nysnö. Det var ju visserligen inte halt och gå med hundarna när vi kom till Norberg på morgonen. Men innan vi åkte hem så skulle man behövt gummistövlar för att ta sig till bilen. 

 

   

 

Hur gick det på tävlingen då? Jag tänkte att med Viiru blir det ingenting för tjejerna är på väg in i löp. Att han har kopplat ifrån hjärnan helt. Efter lite nosande vid dom första hindren så satt han ju fart och sprang dit jag ville. Vid slalom missade han en pinne, men det struntade jag i och vi fortsatte som om inget hänt. Så vi diskade ju oss. Men med tanke på hur han var när vi väntade på våran tur så gick han kanonbra. Jeri fick vara med eftersom tjejerna är på väg in i löp. Så dom fick lite lugn och ro från killarna. Jag hade ju egentligen inte tänkt tävla med Jeri på vintern. Han kom på åttonde plats med tidsfel men noll hinderfel. Han är ju inte så snabb. Men så fyller han ju snart 10 år.

 

Hade ju turen att Viiru var den som fick springa först så behövde jag inte fundera på att ta rätt hund. Andra loppet gick lite bättre. Vi tog oss runt utan hinderfel men med tidsfel. Där kom Viiru på plats 9 och Jeri blev 12. Men i det tredje loppet så orkade inte Viirus hjärna hålla ihop längre. Men Jeri lunkade på och kom på nionde plats. 

 

Skall bli intressant vad det vi får väder nästa vecka. På lördag så har vi rallylydnadstävling, avancerad klass och jag skall döma första gången efter nya regler och moment börjat gälla. Sen helgen efter är det agility igen, Vintercupen.

 

I fredags så var jag till Dollar store i Borlänge. De har ju byggt nytt där. Passade på och besöka toan där. Dom har tagit det där med tillgängligt för barn ett steg längre än vad jag sett på andra ställen. Då har det varit 2 toalettstolar, varav den ena varit mindre för barn. Men på Dollar store hade de tom ett litet handfat för barn.

 

   

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2023 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards