Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 3 februari 2009

Oj, vilken dag!!!

Av Marru - 3 februari 2009 17:28

Ni kan aldrig ana vad jag min klant har gjort. Jo, igår kväll när jag skulle ställa klockan på väckning så räknade jag tiden fel. Ställde den på 7.15 och skulle börja 8.07 i Ludvika. Jag har ju en halvtimme och köra till Ludvika också. Jag skulle ställt den på 6.45 istället. Men jag började fundera när jag rest mig och tittat efter att jag stängt av väckningen och inte bara snooze. Brukar använda mig av snooze för att få tyst på eländet innan jag väcker hela huset. Då började jag tänka, 7.15 o 8.07, och sen blev det fart på mig. Så det blev ingen frukost imorse. Tur att jag gjort slipslknuten färdigt *S*.


Idag körde jag en stadstur som förut har kallats för Mjuka linjen. Det var en linje för gamlingarna. De har ju minskat ner turer, bla tagit bort Mjuka linjen helt. Men på den här turen hade jag en buss där det fanns gott om utrymme för tex rullstol, och det finns en ramp som man bara kan fälla ner så att de som har elrullstol bara behöver åka på den in i bussen. Det blev 5 vändor av den imorse, egentligen skulle det bara vart 2. Men eftersom jag slutade tidigare så tog jag ett par till på den.


När vi åkte där bland villorna och höghusen så såg jag nåt brunt i ögonvrån. Min första tanke var att det var en hund som rymt, så jag tvärnitade ju. Då var det ett rådjur som sprang precis framför bussen. Det var nog det sista stället jag tänkte mig att möta ett rådjur på.


Ja, idag var det dags för mammografiundersökningen. Sist gjorde jag det i Smedjebacken, men de får inte ställa sin vagn där mer, så det blev i Ludvika. Förra gången när jag var klar med min och var på väg ut så kom det en manlig, ja är det röntgensköterskor som gör det eller kallas dom för nåt annat, ut och hämtade nästa. Då tänkte jag för mig själv, puuuh vilken tur. Inte vill jag ha nån karl som tafsar mig på brösten, inte fast det är inom Landstinget *S*. Den här gången när jag gick dit så kom han ut och kallade in nästa. Det var en från Söderbärke där som hade blivit klar, så jag frågade henne om det var bara han där. Nej, det är en ung tjej som håller på och lär sig. Han är bara där för att se efter att det går bra. Men när jag gick in så var det bara han där inne. Det kändes lite konstigt. Jaja, men nu är det gjort för tillfället.


Ja, imorgon blir det en lång dag igen, börjar 6.35 och slutar 16.50 Men jag vill ut och träna på den här turen som jag var med på först igår. Den var verkligen rörig. Så då blev det kombinerat 2 skift, så det blir 3 st av den turen imorgon. Kanske klarnar det lite i knoppen.



 
 
Anna

Anna

3 februari 2009 18:01

Vilken tur at du såg rådjuret innan det kom

http://www.metrobloggen.se/aannaa

 
Cina

Cina

3 februari 2009 20:09

Vilken tur att du såg rådjuret så inget hände. Hoppas att du inte försover dig imorgon oxå men det är lätt gjort fytusan!
Lycka till imorgon!

Kramen

http://heavenladyn.bloggagratis.se

 
Kerstin

Kerstin

3 februari 2009 23:15

Ha, ha, visst vet jag om Blötberget, Saxdalen mm. Bodde ju i Ludvika som nygift i min ungdoms dagar och hade som barn varit där uppe emellanåt hos faster med familj. Orterna klingar välkänt! Tur det inte var en bortsprungen hund, vad hade du gjort då? Glömt bussen och sprungit efter eller tänkt på passagerarna och inte brytt dig..........
Jag hade nog struntat i passagerarna om jag kunnat fånga hunden -:)

http://www,pellispricken.se/dagbok.htm

 
Reneth

Reneth

4 februari 2009 08:26

Vi har också rådjur som knallar runt i vårt samhälle, så de måste vara så att de har ökat lite här omkring igen. Leffe ska få ett på fredag. Ja ett som vi ska äta upp då förståss. Annars känns det som om det inte blir så mycket gjort här. Valplådan står precis bredvid datorn och någon sitter och tappar ögonfästet på skärmen hela tiden. Tre små sötnosar ligger där och snosar. Hoppas att du får en trevlig dag i dag. I går hade jag kunnat åka med. Rulltorn och jag, men får man ha hundar på bussen/bussarna?


Kramis
Reneth

http://www.svenssonstassavtryck.se

 
Ingen bild

Viktoria

4 februari 2009 13:06

Oj vilken himmelens tur att du var uppmärksam!
Vilken dag!
kram

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards