Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 april 2009

Premiären gjord!!!

Av Marru - 10 april 2009 20:36

Idag hade vi då den efterlängtade premiären. Det var ju bara hoppklass vi startade i. Det gick jättebra för att vara första gången. Det var en del missar, men tycker det var ovanligt få för att vara första gången.


Om vi börjar med starten, så blev det en tjuvstart pga nån började kampa med sin hund alldeles vid startlinjen. Så jag var inte alls beredd på att hon skulle komma innan jag gett ok. Sen var det ju domaren, han var ju bekant så hon var ju tvungen dit och titta ifall han skulle haft en köttbullen eller nåt åt henne, fast Hasse aldrig gett henne nånting när vi tränat. Bara pratat med henne tidigare. Men hon skulle hälsa på han. Så det blev lite allmän förvirring där i början. Men sen gick det kanonbra. Dubbelhindret, eller oxie som den kallas för har vi aldrig tränat på. Så jag trodde att hon skulle stanna bakom den och börja fundera på den. Men nej, hon hoppade över. Jag fick till ett bra bakombyte där, fast det var inte vad jag hade planerat. Men det vart bättre än det jag hade planerat skall jag erkänna. Sen gjorde jag fel efter platta tunneln, jag skulle stannat kvar där vi änden och visa henne i en båge till tunneln. Sen vid hopphindret efter tunneln så hade jag för bråttom. Sen gick det kanonbra fram till slalomet. Slalomingångar har vi ju inte tränat så mycket på, ibland har dom gått bra, ibland inte. Däcket var också ett som jag trodde skulle bli fel, att hon skulle hoppa vid sidan om däcket, men inte. 


Så i det stora hela är jag nöjd med våran dag. Men hädanefter tillåts inga tjuvstarter på inofficiella tävlingar, ja inte på officiella heller för den delen. Men den här gången lät jag det bero eftersom det var våran första. Men hädanefter så får hon gå tillbaka och sätta sig, fast vi blir diskade. Så det kommer vi att träna på mer i framtiden, och slalomingångar. Det kan ju bara bli bättre efter det här.



 
 
Klara

Klara

10 april 2009 22:14

Hej
Vad kul att du hittat till min hemsida. Vad stor och DUKTIG Lizzie har blivit. Var så länge sen jag såg henne. Vi ses kanske i Lindesberg nästa helg. Annars på någon mer tävling i krokarna. Lycka till nu efter en strålande debut!

http://www.klarashundar.dinstudio.se

 
"Bettan"

"Bettan"

11 april 2009 00:31

Vill bara kika in & önska en GLAD PÅSK!
Kramis Bettan

http://grafikbettan.bloggagratis.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

11 april 2009 00:39

Lycka till i fortsättningen. Vad kul att det gick bra. Grattis!

Ha en fin påskafton!
Påskkramar

http://lojdstrom.se

 
Ingen bild

Viktoria

11 april 2009 01:13

Mycket duktig Lizzie! Hon har mycket mer att ge. Finslipning, sen sopar hon banorna.
Så roligt att få se!

 
Jill

Jill

11 april 2009 07:58

Grattis till premiären!!! KUL!! Glad påsk!

http://hundarnaojill.wordpress.com

 
Anki Enbom

Anki Enbom

11 april 2009 09:41

Vad duktiga ni är :)
Måste vara konditionskrävande för både hund och "förare"
Tack för ros av mina animationer.
Jag börjar komma igång liiiite med psp igen.
Önskar dig en fortsatt trevlig påsk.
Kramen

http://ankiskatter.blogg.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

12 april 2009 18:13

Vilken härlig energi! Fantastiskt roligt att se!

http://www.collieforever.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6 7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17 18 19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30
<<< April 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards