Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 7 september 2009

Dagen efter mardrömmen!

Av Marru - 7 september 2009 12:29

Sov ju ganska bra inatt trots det som hände igår. Så idag började maken med att först ringa till Volvo och höra om nycklar. Det skulle gå att bara beställa nyckel utan fjärrkontroll, dom kostade 916 kr. Då skulle man bara behöva avaktivera larmet.


Sen ringde han till försäkringsbolaget. Vi har ju nu If-försäkringar till den där bilen eftersom det var nån kampanj när vi köpte bilen, sen tog vi ju tilläggsförsäkringen BilXtra, och det är den försäkringen som räddar oss från alla kostnader.


Bärgningen igår vart ju inte att kosta oss ett öre. Sen ringer han och pratar med dom, och fick dom till slut att tro att dörrarna var låsta när larmet gick, eftersom bilen låser ju sig själv automatiskt efter ett tag oavsett om man gjort det själv eller inte. Så rutan vi var tvungna och slå in för att få ut hundarna ersätter dom också, utan självrisk. Nya nycklar till bilen får vi också. Så tack vare försäkringen så kom vi genom detta med blotta förskräckelsen. Maken målade upp ett scenario med kostnader för 15 000 igår. Men detta bevisar återigen det som jag lever efter. Ta inte ut saker i förskott utan se vad som händer.


Enda problemet för tillfället är att vi har bara en bil i en vecka, eller 2, trots att vi har 3 bilar *S*.

 
 
Helan

Helan

7 september 2009 15:51

Heeij.. ojojoj, så de kan gå.. men de bidde ju bra i slutändan iaf..tur de.

Här är allt bra, trots brännsåret, men nu har jag inget förband runt, så det läker fort på mej.. blir ett ärr.. menmen, de får man väl leva med.

Så man kan få det..de visste jag itne, för vi har ju lite skador nästan hur ofta som helst där jag är.. alltid nån som gör illa sig.. hm. De ska jag väl ta upp me de andra, tur man inte gjort illa sig såå förskräckligt iaf.

nepp, nu ska jag fixa vidare.. ha de bra..kram på dej.. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

7 september 2009 23:03

Alltså vilket trauma! Bra att det löste sig tillslut. Ibland är det värt att ta den där extra försäkringen som man tror försäkeringssnubbarna bara vill lura på en :-) Min mardröm är alltid att jag tappar nycklarna till lägenheten när jag är i skogen... Eller bilnycklarna förstås. Det har iof hänt en gång -jag var och handlade på Luleås Storheden (massor med olika butiker) och gick in i flera olika affärer. När jag kommer till bilen är nycklarna borta. Jag gick in i butikerna och letade och frågade. Tillslut var gick jag till Lindex (sista stället) och där hade en kassör hittat nyckeln på golvet.. Puh... Hann dock ringa sambon och han hann bli LAGOMT road. Som vanligt hetsar de upp sig i onödan. I synnerhet när det gäller BILEN, för den är ju helig :-)

http://collieforever.blogg.se

 
Paula i pörtet

Paula i pörtet

8 september 2009 14:20

Men vilket äventyr! O dyrt hade det kunnat bli! Vilken tur vi håller oss till gamla bilskrällen utan vare sig automatlås eller larm....
Och inte ett spår av nyckeln, är inte det märkligt?
Verkligen tur i oturen med försäkringen, ni får nästan fira att ni slipper betala, haha!
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards