Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 juni 2011

Lydnadstävling i Dala-Floda!

Av Marru - 29 juni 2011 23:47

Jag vart ju sur när vi varit och tävlat i Sura för en månad sen, när jag klantade till vid inkallningen, så jag satt mig vid datorn och letade reda på nästa tävling på en gång. Och det blev denna i Dala-Floda idag. Det gick ju bättre idag, men vi fick inte vårat första pris den här gången heller. Men den här gången kom vi nära, 159 poäng, bara 1 poäng ifrån 1:a priset, och en 4:e placering blev det.


Men det finns en del saker jag får koncentrera mig på ännu mer. Att få upp farten i linförigheten, få slut på duttandet på händerna är hon kommer till mig i inkallningen och hoppet. Sen läggandet, måste få henne och lägga sig med framdelen först.


Men för övrigt gick det ganska hyfsat, det var ju vårat bästa resultat hittills, ja bara en poäng bättre än det bästa förra året, då fick vi ju 158 poäng.


Resultatet:


Platsliggning: 10

Tandvisning: 10

Linförighet: 5,5 (Ej korrekt position, släpar, ojämn och pendlar)

Läggande: 7 ( Efter i start, seg ned)

Inkallande: 8,5 (Slarvigt avslut)

Ställande: 8,5 ( Släpper vid start)

Apportering: 10

Hopp över hinder: 7,5 (Slarvigt avslut, dk)

Helhet: 7 ( Lite struligt mellan momenten)


Nej, det är bara och bita ihop och ta nya tag. En film från dagens tävling, där ser ni att det finns en del och jobba på. Har kommit fram till att tills vidare så struntar jag i vänster halterna. Det räcker gott och väl med det andra.



 
 
Helén och gänget

Helén och gänget

30 juni 2011 01:03

Heeij.. guu, så duktiga ni är.. jag e ju inte såå insatt hur allt ska funka i lydnaden, men hon verkar ju vara jätteduktig juh. Vilken av brudarna är det du gått med nu då?

Spännande me natttävling.. hoppas de går bra.
VI försöker träna på med utställningen som komma skall den 17juli.. Mario och Freyas första stora.. spännande. Men han är såååååå bångstyrig, bara nosar i backen hela tiden.
Menmen.. de får ju gå som de går.. vi ska ha skoj iaf.

Japp, jag har varit lite slö å ändra bakgrunder..=) nu har jag en ny igen.. blir så less dom..usch. Hoppas allt är bra annars.. är lite off på bloggen numera.. in å kikar, inte mer.. bloggar sällan.. har inte haft riktigt tiden precis. Men jag ska försöka blogga lite imorrn, får se då vad de blir om.

Ha en superfin Torsdag å kramar till er alla. Helén och flocken.

http://helanshala.blogspot.com

 
Anki Paulsson

Anki Paulsson

30 juni 2011 13:54

Ni är ju jätteduktiga tycker jag :)
Får tänka på denna värme oxå *fniss*
Jättebra jobbat
kram

http://www.hampusmamma.bloggplatsen.se

 
Ann-Sofie

Ann-Sofie

30 juni 2011 20:02

Alltså jag är så impad över 10:a på apporten... Kan du inte komma o lära mina hundar det?! Grattis också, tycker det var mkt fina poäng och snubblande nääääära.......

http://www.collieforever.n.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2 3
4
5
6 7
8
9
10 11 12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28
29 30
<<< Juni 2011 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards