Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 26 juli 2012

Söderbärkeborna har blivit tokiga!

Av Marru - 26 juli 2012 22:05

Vi har bott här i 8 år nu. Jag har gått på hälsospåret med hundarna flera gånger i veckan. För det mesta har jag fått ha spåret för mig själv. Men inte denna sommar. Det var ett fasligt rännande där. Idag tex när jag gick med Micki och Farina för jag var ensam hemma på morgonen, så gick det så sakta för oss att vi hann möta en person 4 ggr på den där 2,4 km långa slingan   . Sen var jag hem och vända och tog systrarna, och tänkte för mig själv att om jag möter henne igen då måste det vara nåt allvarligt fel   .  Nej, men den här gången var det en kille som hann springa om oss 2 ggr. Ja, vi stod ju och tittade på fåren ett tag. De var nästan framme vid staketet, och Lizzie och Clara stod helt lugnt och tittade på dom. Dom var på andra sidan av hagen när jag gick med Micki och Farina, och Farina började ju springa fram och tillbaka direkt när hon fick syn på dom. Hon hade nog bra gärna velat in och valla dom lite   . Men jag har sett mycket folk på andra ställen också denna sommar, där vi brukar få vara alldeles ensamma normalt.

Annars så har dagen varit kanon. Strålande sol och varmt. Lite väl varmt för att städa. Var tvungen och göra det idag, för imorgon hinner jag inte. Skall ju iväg en vända till Uppsala och bakdöma. Det går bra nu. Har en till bakdömning bokad senare i höst, och en inofficiell tävling med fullt domaransvar. Sen har jag egentligen klarat av dom aspiranttjänstgöringar jag behöver göra. Men känner att jag behöver träna ögat mycket mer.

Förra veckan köpte jag roligt nagellack som jag målade naglarna med idag. Det vart verkligen kul effekter. Måste nog köpa några färger till, och en stjärnmagnet. Vågen och den vanliga linjen har jag. Och sen kanske nån lila, blå och grön nagellack   .



        

 
 
Bettan

Bettan

26 juli 2012 23:15

Ha ha ha kan tänka mig att om den mött dig igen, fast med 2 andra hundar att den blivit tokig =).. Så det var ju tur att ni inte möttes fler gånger =). Härligt med gott väder, men det kan ju också ha sin nackdel. det drar ju ut en massa folk. Å då blir det inte lika lugnt som vid andra tillfällen.
Hoppas att det ska gå bra att badöma imorgon. Å att vädret ska vara ok. Inte för varmt utan så där lagom=)
Kram på dig vännen

http://walkonfire.bloggplatsen.se

 
Gunilla

Gunilla

27 juli 2012 23:02

alltså lila, blå och grön nagellack , får mig nästan att må illa :(
Lila kan jag ha ibland, men blå, och grön, nej :)
Jag *kör* med rödbruna nyanser istället.
Aldrig andra färger.
Alla gillar ju olika som bekant :)

Hoppas ni får fint väder i morgon när ni ska till Uppsala och bedömma. Var länge sedan jag var där nu. Har ju några som jag känner där sedan många, många år tillbaka. Får se om jag får min sambo att köra dit framöver. Har ju inget körkort själv dessvärre.

Kram
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

 
paula

paula

28 juli 2012 18:43

Jag har under många år varit notorisk nagelbitare och det enda som hjälpte var att jag lackade naglarna. Nu har jag gått över till att tugga på nagelbanden istället och inte riktigt kommit på hur jag ska bete mig för att kunna sluta. Bomullsvantarna åker på ibland när det blir för mycket sår...
Kramen

http://paulaz.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards