Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 29 juli 2012

Agilitytävling i Dala-Floda dag 2

Av Marru - 29 juli 2012 23:12

Imorse en halv timme senare än igår så var det dags och åka till Dala-Floda igen. Det var lite mulet, men dagen blev kanonfin igen. Kanske lite för varm med tanke på hundarna. Men det gick ganska bra alla fall. Vi fick vänta lika länge på vår tur idag som igår. Men eftersom dom allra flesta klubbkompisarna tävlar i klass 1, så stod man ju och tittade på hur det går för dom.


Men till slut så blev det vår tur. Vi började på agilitybanan igen, och troligen var det samma domare som hade ritat banan som igår. Fast den var mycket snällare idag, men det hjälpte ju inte oss. Det var lite förvirrat under banvandringen. Det blir ju lätt så att man följer med strömmen, och det gjorde jag nu. Det var ju en tunnel som skulle passeras tre gånger. Men när jag gått banan första gången så begrep jag inte vart en annan tunnel komma. Så jag var tvungen och gå och kolla numret på den. Sen fick jag gå om och rätt. Vilket jag gjorde första gången. Banan gick så att det var ett hopp, gungan, ett hopp. Sen rakt framför var det en kort tunnel, det var den jag tappade bort första gången. Men man skulle inte ta den tunneln, utan man skulle vika av åt höger in i en lång tunnel istället. Efter tunneln skulle man tillbaka och ta slalomet, sen kommer det korta tunneln. Efter det kommer den långa tunneln en andra gång, och ett hopp och A-hindret. Sen ett hopp igen och den långa tunneln en tredje gång och sen på balansen. Så då gick jag så andra gången. Men sen nästa vända jag gick, då tappade jag bort A-hindret, och jag tänkte inte på det. Men alldeles innan banvandringen var slut så tänkte jag att nu är det nåt som inte stämmer. Då hade jag gått den långa tunneln bara 2 ggr och sen balansen och in mot mål. Ja, som ni märker så var det ju mycket och hålla reda på på den banan. Sen var dom fyra sista hindrena på banan lite knepiga, men jag tänkte ut lite olika alternativ och tänkte att jag får kolla farten och bestämma handling utefter det.


Lizzie startade ungefär i mitten av startfältet. Dom fyra första hindrena gick bra, och jag fick in henne i rätt tunnel. Sen till slalomet relativt enkelt, och hon gick hela slalomet. Jes tänkte jag, äntligen. Sen tog vi den korta tunneln, hoppet och in i den långa tunneln igen. Hoppet, och där fick Lizzie syn på balansen, och sprang rakt mot den. Vet inte vad jag håller på med, för där stod jag vid A-hindret och skriker "här" åt henne. Det brukar jag väl aldrig höra, utan jag brukar skrika hennes namn. Och hur jag än skrek så klev hon upp på balansen med framtassarna. Jaja, så vi vart ju diskade. Men hon klev av där alla fall och kom till A-hindret, och resten av banan gick kanonbra. Då bestämde jag mig för att prova bakombyten eftersom vi ändå var diskade. Det är ju inte vår grej egentligen, men vid det stället var väl det som passade bäst. Och dessa fungerade. Så jag får väl vara nöjd med det.


Sen var det dags för hoppklass en stund senare. Där var starten lite knepigare, men jag trodde att vi skulle lösa det. OBS! trodde ! Det var två hopphinder efter varandra, och sen var det nästan helt om till ett annat hopphinder. Där tänkte jag att jag gör ett framförbyte. Men det blev ju galet. Jag tröck ju henne för långt åt sidan så då sprang hon förbi. Och när jag försökte få henne på rätt sida så tyckte hon att det passade och hoppa över hindret från fel sida. Ja, då var det ju kört. Så vi fortsatte in i mål. Och eftersom vi nu ändå var diskade så tänkte jag prova med slalomet och stressa på henne, och hon gick ju ur. Men i det läget spelade det ingen roll.


Ja, så helgen saldo blev 4 diskade lopp. Men vi är nöjda ändå.

 
 
Bettan

Bettan

29 juli 2012 23:47

Men jisses vilka svåra banor =(. Men bra att du i alla fall tar det på rätt sätt. Det ger ju möjlighet till övning i alla fall. Å det är ju något som man inte kan få för mycket av. Jag hoppades så att dagen idag skulle bli placering. Men det kommer =)...
Ni har ju i alla fall haft en härlig dag med lagkamrater å fint väder. Goare än att göra som en annan som snart har haft 4 veckor där inte mycket sker. Lite sur på mig själv att jag inte hittat på något. Nästa vecka är ju sista veckan innan jobb. Bläääää vad jag inte vill... Kram på dig vännen min <3

http://walkonfire.bloggplatsen.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23 24 25 26
27
28 29
30 31
<<< Juli 2012 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards