Colliekompisarna

Alla inlägg den 23 oktober 2014

Av Marru - 23 oktober 2014 22:54

Idag så gick jag en längre morgonpromenad. Gick ner till stranden där trädet med stammen som låg ner var. Tog ju bild på hundarna där förra veckan med koppel. Men blev irriterad på kopplena. Så jag tänkte att jag går ner idag och tar utan koppel. Tänkte att jag tar upp Jeri först som förra gången, sen Lizzie och Clara. Sen kopplade jag loss först Lizzie och Clara, och till sist Jeri. Tänkte att då håller han sig kvar där tillräckligt länge för att jag skall få en bild. Tog en bild, men den blev inte bra. Skulle ta en till men då ser jag att Clara reser på öronen. Jag tittar bakåt, men ser ingen vare sig människa eller hund. Men vad jag missade var en and som kom spatserande på gångbanan. Jeri hoppade ner, och jag fångade han nästan. Sen for Clara iväg. Så var jakten igång. Lizzie stod som ett fån och tittade på dom andra. Tror hon vid ett tillfälle försökte fånga in Jeri. Fick fatt på Clara till slut. Tog henne i nackskinnet och drog henne dit jag lagt kopplet. 

 

Men Jeri, fortsatte och ha roligt han. Han sprang över hela parken  och jagade änder. Det tog säkert en 5-10 minuter innan jag fick fatt han. Men sen fick han höra att han levde minsann. Ingen risk att han får tillfälle och jaga änder fler gånger. 

 

Ikväll så var vi på rallylydnadsträning. Vi gjorde en fortsättningsbana ikväll. Lizzie var inte alls tänd på träning ikväll. Hon kunde inte snurra  helt plötsligt. Nåt som hon kunnat åt båda hållen, på båda sidor. Det var också väldigt mycket snack på banan. Jeri han har fullt upp att hålla koll på alla runt omkring. Så vi tränade mest linförighet, och sen lite inkallning.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
    1 2 3 4 5
6
7 8 9 10 11 12
13 14 15 16 17
18
19
20 21 22 23 24 25 26
27 28 29 30 31
<<< Oktober 2014 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards