Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 10 september 2009

Klassträff!

Av Marru - 10 september 2009 23:10

Sista helgen den här månaden har ett företag som heter Barabamba ordnat fest på Vanbo herrgård för alla som gick ut nian på Bergaskolan i Smedjebacken 1979. Våran klass hade en 5-års träff som spårade ur som det mesta när det gäller våran klass. Nu när jag var på Barabambas hemsida och tittade så är det bara 7 personer anmälda till festen från våran klass. Sen vet jag inte om det finns personer som inte har registrerat in sig på deras sida som har anmält, för där ser man bara dom som är registrerade.


Våran klass, eller skall jag säga att min årskull har varit försökskaniner i allt. När vi kom till högstadiet så delades våran klass på nåt konstigt vis. Kommer inte ihåg om det var beroende på om tagit allmän eller särskild engelska eller om det var matte. Men vi som hade tagit särskil, som var den svårare, vi var kvar i klass D. Men dom som tog den lättare, hamnade i klass DE. Där även dom som tagit det lättare från klass E hamnade. Dom som tog det svårare hette bara E. Annars så hade vi våra lektioner tillsammans som vanligt, förutom SO och NO, där var det några killar som fick gå tillsammans med E, fast dom egentligen hörde till oss med D Obestämd. Gymnastiken hade vi alla tillsammans, D och E. Vet inte vad detta försök gick ut på.


Sen kommer man till gymnasiet så får man reda på att man är försökskanin återigen. Då hade dom gjort så att dom som skulle gå SO 2 årig-linje, Humanistisk 3-årig, Ekonomisk 3-årig, sen var det en 3-årig linje till, dom alla linjerna hade slagits ihop till en klass första året. Vilket resulterade i att man efter första året hade möjlighet att byta utan att gå om första året. Vilket inte jag tackade nej till som sökt till Humanistisk och kom fram till att jag inte orkar gå på Högbergsskolan i 3 år, så jag hoppade till SO 2-årig istället. På grund av detta försök så fick vi läsa 2 års matematik första året, så andra året slapp vi matten helt, och det var väl inte helt fel.


Ja, då skall alltså försökskaninerna ha klassfest nu då, 30 år blir det. Undrar om vi blir försökskaniner på festen också Flört.

 
 
Gunilla

Gunilla

11 september 2009 00:30

Jag blev erbjuden att vara med på en klassträff för ca 10 år sedan, det var i småland, där jag hade bott med mamma och hennes nya man. Gick då i 4:an- 9:onde klass. Sedan flyttade vi upp till sthlm. Så som sagt för ca 10 år sedan så ringde en tjej och frågade OM jag hade gått i dom skolorna i småland, jag hörde inte riktigt vad hon sa först, men sa igen vad hon sa och jag undrade varför hon frågade det, då sa hon vem hon var, då kände jag igen henne. Då hade hon hållit på och sökt mig på nätet med olika telefon nummer och till sist hittat mig. Men jag åkte aldrig till småland, främst för att jag då inte hade ekonomi till det, och sedan visste jag inte riktigt vart jag skulle bo där heller, OM jag inte hade fått bo hos ngn av klasskompisarna. Lite synd var det, men det får väl bli vid annat tillfälle istället kanske.
Återstår att se.
Sedan vet man ju inte hur det hade varit OM t.ex alla hade druckit sig fulla, jag dricker ju inte alkohol, så det hade varit lite jobbigt. Alla kanske inte hade druckit så mycket, men man vet ju inte.
Hade iaf varit kul att träffa dom, men det får väl bli vid annt tillfälle istället som sagt.

Barabamba tycker jag känner igen.
Min särbo hade fått ngt meddelande från det företaget, fast det skulle vara en klassträff där han hade gått i skola, här i dessa trakter, men han har inte brytt sig om att anmäla sig till klassträffen. Det var tydligen i ett litet samhälle där det inte går bussar så ofta, så han brydde sig inte om det.


Kram/Gunilla



http://gunillaskatter.blogg.se

 
Gunilla

Gunilla

11 september 2009 00:31

:))
Snyggt du har gjort här förresten.
Kram igen
Gunilla

http://gunillaskatter.blogg.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21
22 23 24 25 26 27
28 29 30
<<< September 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards