Colliekompisarna

Alla inlägg den 4 november 2009

Av Marru - 4 november 2009 21:15

Idag hade jag en riktig turdag. Satt i Ludvika på linje 404 vid 11-tiden och tänkte att nu är det bara 8 timmar kvar och jobba, och att man redan varit ute i 5. Då ringer mobilen, det är trafikledaren som ringer och ber om ursäkt att han ringer när jag är ute och kör. Sen frågar han om jag har nåt emot att jobba i Söderbärke resten av dagen. Nej, skrek jag rätt ut. Jag förstod väl det sa han men han ville ringa alla fall. Så när jag blev avlöst vid halv ett så var det bara och springa upp och redovisa, sen åkte jag till Sibylla och åt en hamburgare, sen full fart till Söderbärke. Så idag fick jag sluta tidigt, och jag kom iväg på min agilityträning. Jobbar i Söderbärke resten av veckan också, skönt.

 

Agilityträningen var kul och lite annorlunda. Lizzie verkar ganska färdig nu. Det tränades på hoppteknik och slalom. I hopptekniken skulle man träna på avhoppen, att dom skulle göra avsatsen rätt. Slalomet var uppdelat i 3 delar, vi skulle träna så att vi skulle springa på (rätt) sida om hunden i den första, och när hunden går i nästa så skulle vi byta över till (fel) sida, sen den sista på rätt sida igen. Det kan jag ju säga gick inge vidare. När jag bytte sida så började hon titta på vart jag tog vägen. Men hoppet gick ganska bra.

 

En rolig sak som hände idag då till sist. Jag stod med bussen vid Bergaskolan, hade sista turen till Söderbärke för dagen. Precis när jag skulle åka då kommer en tjej springande i full fart med en stickning under armen. Hon hoppa in i bussen, visera kortet jag stängde dörren. Men när hon skulle gå bakåt så kom hon ingenvart Förvånad. Jag tyckte ju att det var nåt som såg konstigt ut när hon kom men jag såg inte vad. Hon hade tappat nystanet på vägen, så garnet ringlade efter backen. Hon gick ur för att hämta nystanet, men när hon kom ut så gav hon upp. Har ingen aning hur långt hon sprungit sen hon tappat nystanet. Men alla fall så gav hon upp tanken på att hämta nystanet, så till slut så slängde hon hela stickningen Förvånad, såg faktiskt inte om hon slängde iväg den med stickor och allt. Det var alla fall en hel del folk på hållplatsen, och det skrattades ganska mycket åt henne. Vad pinsamt det måste varit för henne.

Av Marru - 4 november 2009 21:14

Den första snön är på väg ner. Det kommer inte mycket, men det kommer lite hela tiden, så det finns en stor risk att det ligger ett vitt täcke på backen när man går upp imorgon.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards