Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 5 februari 2009

Tjuv

Av Marru - 5 februari 2009 21:07

Glömde att berätta en sak. Igår kväll när vi satt och tittade på tv så hade maken gjort några mackor åt sig. Det var nåt runt bröd som han hade medvurst på. Han satt på datorstolen och hade lagt mackorna på bordet vid datorn, och satt med ryggen mot dom eftersom han tittade på tv. Då hör han helt plötsligt en duns. Då är Lizzie där och försöker norpa alla mackorna, det låg 3 st där. Maken hann rädda 2 stycken men den tredje hade Lizzie i munnen när hon kom fram till mig. Såg så roligt ut när hon hade ett runt bröd inne i munnen. Kinderna putade ut i mackans form. Hade jag varit lite snabbare så hade jag hunnit ta kort på henne, men nu hann jag inte det. Tyvärr. Men ni kan ju tänka er, den långa smala nosen. Och kinderna putar ut pga en rund smörgås *S*.

 
 
Anna

Anna

5 februari 2009 23:16

Gott !! Jodå, det får plats en del i en colliemun

http://www.metrobloggen.se/aannaa

 
Ingen bild

Viktoria

6 februari 2009 08:26

Lizzie är smart! Säg åt maken att han skulle ju gjort mackor till voffsingarna med.
kram

 
Helén

Helén

6 februari 2009 09:59

halloj.. hahahaha.. jaa, dessa hundar. Här både tiggs det å norpas ibland OM man inte är på sin vakt.
Men guu, de verkar ju rymma hur mycket som helst de där xterna.. men de är ju superbra.. ser fram emot å få hem den. Guu, vad jag ska rensa denna datorn då.

Hoppas allt är bra annars. Jag börjar jobba kl 13, sen jobbar jag daghelg.. så jag lär nog vara liiiite frånvarande i helgen, brukar inte bli många sekunder av blogganden då. Ha en fin helg iaf.. kram på dej. Helén.

http://helanshala.blogspot.com

 
Maria

Maria

6 februari 2009 10:21

Jag kan tänka mig hur hon såg ut. *haha*
Lajka brukar stjäla kattmat hos syrran, den står på en ganska hög bänk men ställer hon sig på bakbenen och lutar huvudet så når hon.
Sist ställde jag lite plast saker i vägen så varje gång hon försökte så åkte dom i golvet.
Men hon gav inte upp för det *haha*

http://rostebos.blogg.se

 
Astrid

Astrid

6 februari 2009 14:37

Då måste jag berätta om vår lab.Maken hade henne med sig på jakt och hans jägarkompis hade glömt sitt fika så maken skulle dela sitt fika med honom .
Han lägger sin egna macka på knäet och räcker den andra till kompisen och säger varsågod.
Ja Tilda som var lydig tog direkt mackan hon hade ju bara väntat på tecknet.
Jag tror maken hittade någon gammal brödbit i säcken men inte var den stor

http://www.astridla.com

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards