Colliekompisarna

Alla inlägg under februari 2009

Av Marru - 16 februari 2009 20:03

Tänkte jag skulle visa lite hundbilder för omväxlings skull istället för all bussbabbel. Jag har ju nu gått genom alla linjer, nu är det bara och sitta och vänta på att dom skall ringa.


Tog ju bild på Lizzie förra veckan när hon låg på soffan och sov, hon var så söt.

 


Tyvärr så blir mina bilder lite gryniga, beror visst på för högt ISO tal, och jag har ännu inte kommit på hur man ändrar det för den ställer sig på högt automatiskt.


 


Medans Lizzie ligger och sover så sött med huvudet på en kudde, så roar sig Clara med att visa hela garnityren åt Micki. Se så vacker hon är.

 


Ja, det var väl allt för mig, idag behöver jag inte lägga mig tidigt för jag skall till Virbso imorgon på eftermiddagen och träffa min personliga coach.







Av Marru - 15 februari 2009 16:31

Idag har det varit en riktigt seg dag. Har varit så trött både igår och idag. Har fått ta middagslur båda dagarna. Imorgon skall jag vara med på en linjekännedom igen. Men den här gången är det mest för att se hur det fungerar med godset till Fagersta. Får väl bara hoppas på att det inte blir några motorcyklar när jag är ensam sen. Ni skulle bara veta vad som fraktas med buss. En gång när jag körde turen till Malung så hade jag traktordäck i olika storlekar, tror det vart 48 st men jag fick nog inte med alla. Tänk vilken försening det blir sen när man skall stå ensam och få allt ur bussen efter vägen, för såklart skulle ju de av före Malung. Sånt tar ju inte dom som gör tidtabellerna hänsyn till.


Men idag har jag alla fall gjort lite grafik. Bla den här bilden med glitter, fick också lära mig hur man gör glitter som ser bra ut.



Sen gjorde jag den här som var förra veckans tema på Målarboden. Den är gjord efter en svensk tut, och skall egentligen vara en valentin tag, men jag gjorde den till en vårtag. Nu längtar jag efter våren. Ja, eller en sommartag skall det ju egentligen vara eftersom det är prästkragar.


Av Marru - 15 februari 2009 00:17

Är med i denna tävling hos Maries hundblogg om en hundbok som jag vill ha. Tävlingen pågår till måndagen 23 februari kl 20.00


Det här är boken som man tävlar om:


Av Marru - 14 februari 2009 14:19

Nu äntligen börjar det hända saker här. Vi började våran agilitykurs idag, Lizzie och jag. Fagersta kennelklubb har ju en fotbollshall där dom får vara nästan ensamma som de använder vid tävlingar, vinterträningar och nu till kurser. Ibland så hyrs hallen ut till andra. Jättebra lärare har vi också fått, dom bästa jag har haft hittills i agility. 


Vi började kl 10 idag. Det blev ca 10 allt som allt med 4 som går i large, resten var medium och small. Men vi delades i 2 grupper så att det inte skulle ta så lång tid, vi hade ju 2 instruktörer. Vi började med raka tunnlar en kort och en lång. Inga problem för oss. Sen tog vi den böjda tunneln, inga problem där heller. Sen tränade vi lite ingångar till slalom. Det gick ganska bra bara man själv kommer på hur man skall hjälpa till och styra med fötterna för att det skall gå rätt. Sen kom det problem, A-hindret. Det har vi ju aldrig försökt oss på förut. Alla hade lite problem men de gick över till slut, men Lizzie hade bestämt sig för att hon vill inte. Men så bestämde vi för att sänka det lite och då fick vi med hjälp av godis henne att gå över ett par gånger.  Efter det provade vi balansen. Hon protesterade en gång i början. Men sen kom hon på att det här har jag ju gjort förut och sprang över hur lätt som helst. Efter det tog vi säcken. Trodde att hon skulle komma ihåg den från i somras, men fick gå i ena änden och hjälpa till några gånger, sen gick hon genom. Nästa hinder blev däcket, där var det inte heller några större problem. Hopphindret gick också bra. Sen fick vi stora problem, gungan. Hon ville absolut inte på gungan. Men till slut så fick vi upp henne några gånger. Vi började ju så att hunden fick gå uppför gungan utan att den ramlade ner, utan vi lyfte ner hundarna när de kommit upp och fått sin godbit. Sen tog vi rast och fikade lite, då hade vi hållt på i 2 timmar.


Efter fikat så gav vi oss på A-hindret på en gång. Då var den i normal höjd igen. Kicki sa åt mig att peppa upp Lizzie att hon är på bushumör. Så jag gjorde det och sen tog vi fart, och hon gick över på en gång. Hur lätt som helst, så vi gjorde det en gång till. Efter det tog vi några omgångar i slalomet, och la till några pinnar. Det går bra, bara jag ser till att gå rätt med fötterna. Sen gick vi till gungan igen. Då tänkte jag att jag gör likadant vi gungan som vid A-hindret. Nää, det gick inte alls, hon skulle inte upp på den där gungan. Man fick upp henne en gång, sen fick man lirka med henne några gånger, sen gick hon upp en gång. Men till slut så upptäckte hon att det inte var farligt, så då fick vi upp farten på henne uppåt. Vi försökte att sänka en gång, men fick börja om från början. Nästa gång skall vi prova med att sänka försiktigt. Allt som allt så höll vi på i 3 ½ timme, och hade jättekul. Det blir nog en agilityhund av Lizzie också till slut.



Av Marru - 13 februari 2009 19:26

Idag fyller våran lilla tjej Farina 7 år. Känner lite vemod inför det att de skall åldras så fort, tanken på att hon har levt halva sitt liv :-(. Men, det är ju så det är tyvärr. Snart kommer husse hem och han har tårta med sig som vi sitter och väntar på.


Så hurra för Farina.


Av Marru - 12 februari 2009 20:30

Jag har fått award från Kerstin och Astrid. Astrids motivation till varför jag fick den var : om du hinner mellan bussturerna, så kul att få läsa om dina hundar. Kerstin skrev: Den är din för jag gillar dig och din Blogg!

Säger tack till er båda, ni är så snälla. Kramizzar



Den som känner för det får ta den. Jag har tyvärr inte tid att välja nån som skall få, så därför får ni alla som är inne vid mig den.

Av Marru - 12 februari 2009 20:01

Ja, då var det dags att börja köra ensam idag. Det kändes bra när jag gick upp i morse, var inte alls nervös. En av turerna vi kör mitt på dagen är den värsta, det är en smal kurvig väg och ena riktiga backar. Kommer man inte upp där så kan man bli sittande länge. Men nu är det så kallt så vägarna inte är hala. Hur det blir sen när det blir varmare vågar jag inte ens tänka på. Men det är sagt att vi inte behöver åka ner dit ifall det ser hemskt ut. Men det gäller ju också att upptäcka det innan det är försent.


Jag har idag också träffat gamla jobbarkompisar. En kille gjorde som alla andra, hälsade som vanligt. Men så saktade jag ner bussen lite, vi var på busstation båda med tomma bussar. Då såg man när han tappade hakan *S*. Sen var jag och hälsade på en annan, hon har startat eget. 1992 så var hon, en till busschaufför och jag en vecka i London. Hennes man skjutsade oss till Arlanda, och på vägen dit så var vi in på McDonalds och åt. Alla hade så roligt åt mig för det var första gången för mig att äta en hamburgare och dricka coca-cola. Då var jag nästan 30 år. Igår så hade hennes man som skjutsade oss börjat prata om den här Londonresan, och funderat på vad jag var nånstans. Dagen efter så dyker jag upp i deras butik.


Jag tycker verkligen att det har varit jättekul att träffa alla gamla jobbarkompisar.  Imorgon så har jag samma körning som idag. Men nu får det vara slutsnackat om bussar. På järnvägsstation i Borlänge så har de nån sorts salladsbar tror jag det är. De har massor av olika sorters sallader och välja mellan. Idag åt jag en härlig sallad med salami och brieost. Fast priser varierar lite *S*. Igår kostade den 50 kr och idag 55. Ibland brukar dom ta 60 :-o. Kanske skall gå och äta nån annanstans imorgon, ifall de börjar med 50 sen höjer en 5 kr per dag, då blir det 60 imorgon *S*.

Av Marru - 11 februari 2009 19:12

Jaha, då var den här långa dagen slut, nu har jag bara 2 kvar den här veckan. Nu har jag fått alla grejer jag behöver för att klara mig själv ute i vida världen *S*. Jösses vad vi har skrattat idag över att jag har varit på linjekännedom. När jag kom till garaget imorse så sa jag åt dom är inne, "skratta inte nu men jag är på linjekännedom på linje 55", och alla började gapflabba *S*. Jaja, det spelar väl ingen roll, fick ju betalt alla fall.


Sen såg jag en kille som körde redan på GDG:s tid, han pratade jag mycket på den tiden. Han åkte in på gaten bredvid mig, och han hälsade som vanligt som busschaufförer gör sinsemmellan. Sen såg man hur han tappade hakan när han kände igen mig. Senare på eftermiddagen såg jag en kvinnlig chaufför som jag pratade mycket med också. Samma sak där, hon hälsade som vanligt, och tappade hakan sen när hon kände igen mig. Det var faktiskt väldigt kul.


Ja, imorgon blir det äntligen dags och åka ensam. Skall bli så skönt. Men det blir långa dagar ifrån hundarna :-(. Han som jag åkte med idag trodde att det skulle bli mycket körning för mig i Söderbärke, och det är ju inte helt fel. Har inget emot dom delade passen heller, för då hinner jag ta hundarna på en morgonpromenad, och kommer ändå inte hem mycket senare än på ett pass som inte är delat. Ja, det kanske inte är så tokigt trots allt att köra buss, om det inte vore för vintrarna som blir bara sämre. Men dom passen som körs från Söderbärke är alla såna man kan ta det lungt på.

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9 10 11 12 13 14 15
16 17 18 19 20 21 22
23
24 25 26 27 28
<<< Februari 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards