Colliekompisarna

Direktlänk till inlägg 28 november 2009

Agilitytävling!

Av Marru - 28 november 2009 19:48

Då var det tävling nr 2 i Vintercupen i Norberg idag. Den här gången var det 3 lopp i hoppklass som gällde, alltså ingen gunga och oroa sig för idag . Large startade tävlingarna idag. Första loppet diskade vi, och kan ni gissa varför. Jag glömde bort 2 hinder på banan, glömde helt deras existens. Det var ett 3 hopp först, sen tunnel och tillbaka till det sista hoppet av dom 3 från tidigare. Vad gör jag, jo skickar Lizzie över dom 3 första hoppet och ser slalomet så jag skickar henne dit. Vart alldeles paff när jag hörde i högtalarna att vi var diskade . Så kan det gå när inte haspen är på.

 

Sen blev det dags för medium och small och köra sina lopp, och jag var hinderfixare och tidtagare på dom. Lopp nr 2 och 3 körde Lizzie och jag nollade, alltså inga hinderfel. Men vi har ju inte fått upp farten riktigt än, så vi hade tidsfel. Så den här gången fick vi inga poäng. Det var ju dubbelt så många som tävlade idag, många klass 3 hundar bla.

 

Men det var våra första nollade lopp, så vi är mer än nöjda. Jag tror alla fall att Lizzie är nöjd, hon ligger då och sover nu. Av 6 lopp hittills på vintercupen så har vi diskat 2, nollat 2 lopp, och 2 lopp har vi kört med hinderfel.

 

Så vi är ganska möra här idag, Lizzie och jag.

 
 
Köpings-Mailis

Köpings-Mailis

28 november 2009 23:14

Hallo tjejen!
Tack för kommentarena i min blogg.Du är alltid så omtänksam och gullig i dina kommentarer.Hur du har tid med sånt undrar jag många gånger???
Verkar vara en gulligtjej som har dykit opp i min blogg,kul om vi kunde träffas nån gång.Hon bor ju oxså i köping.
Du syns inte så ofta i Målarboden,har du kanske inte tid eller är du med flera andra "men gud vad heter det då" kurser eller vad fa..nu är jag trött...
Adventskram till dig Marketta men först till dina härliga "tjejer"

http://kopings-mailis.bloggagratis.se

 
Klara o tjejerna

Klara o tjejerna

28 november 2009 23:27

Måste ju skriva även här hur duktiga ni är. Till sommaren kommer ni ha både nollade lopp och fart!! =)
Kram

http://www.klarashundar.dinstudio.se

 
Bettan/Lövstugan

Bettan/Lövstugan

29 november 2009 03:25

Oj oj oj vad ni är duktiga med era vovvar. Kul! Bamse åkte hem i tisdags så nu är det tomt. Men vi har ju gosiga kissen Lillis förstås.

Ha en jättemysig 1:a Advent!
Adventkram från mig

http://bettan.lojdstrom.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Marru - Söndag 28 april 22:19

Oj, vad man har frysit på rallylydnadstävlingar. Ok, idag var det ju inte lika kallt som förra helgen. Däremot blött. Förra helgen var jag till Strängnäs BK och dömde en mästarklass. Jag trodde att jag hade gjort en riktigt klurig bana med två stycke...

Av Marru - Fredag 5 april 23:51

Så var det april igen, med allt vad det innebär. Bland annat aprilväder. Ena dagen är det så bart och fint överallt, och man känner våren. Nästa dag är det bara vitt, vitt och återigen vitt.          Första arpil var det fint väder, och då v...

Av Marru - Tisdag 26 mars 20:14

Nu har det varit lite tävlingar igen. För över en vecka sen hade vi agilitytävlingar. Klass 1 på lördag och klass 2 på söndag. Viiru och jag tävlade på lördagen. Han var duktig, placeringarna blev 3, 4, och 5. Vi var och tränade igår, och han var rik...

Av Marru - Tisdag 27 feb 20:38


Då har man varit ute och dömt igen. Hos Gävle BK. Denna gång fick jag en lite större hall och vara i än förra gången. Många duktiga ekipage vad det som vanligt. Men det blir ju lätt så i mästarklass. De finns ju ingen högra klass, och en del har vari...

Av Marru - Lördag 17 feb 22:02

Viiru och jag har varit på agilitytävling på hemmaklubben i Norberg. Vi har inte tränat mycket i vinter. Nästan bara slalom när vi varit till hallen på torsdagkvällarna och tränat rallylydnad. Då har det ju alltid stått ett slalom vid bakom sekretari...

Presentation

Fråga mig

16 besvarade frågor

Chat

Kalender

Ti On To Fr
            1
2 3 4 5 6 7 8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18
19
20 21 22
23 24 25 26 27 28 29
30
<<< November 2009 >>>

Translator

Tidigare år

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Banners

Hundsidor

Målarbodens blommor

Länkar

Recept

Väder

Sök i bloggen

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards